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Los sistemas de control de la fuerza de ventas

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Los sistemas de control de la fuerza de ventas

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dc.contributor.author Miguel Molina, María de es_ES
dc.contributor.author Benet, Alejandro es_ES
dc.date.accessioned 2013-01-09T13:57:53Z
dc.date.available 2013-01-09T13:57:53Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.issn 1989-9068
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/18359
dc.description.abstract [EN] The objective of this paper is to analyze the suitability of the systems used to control the sales force: those that use the results as a reference and those that take into account aspects related to the behavior of sellers, to determine if they meet the objectives established by the company. It is therefore a complex issue that should guide the vendors in terms of how they are supposed to do their work (Oliver and Anderson, 1994). The literature review indicates that in most cases, hybrid systems are used with a predominance of one or another component, depending on the type of company, product and purpose. This study aims to facilitate the managers how to identify the variables that best suit the goals each company wants to achieve. This can be particularly useful for some SMEs which usually lack these control systems but intuitively know there are some ways to improve the management of their sales forces. From an academic position, this analysis can be used to reflect on the control systems of the sales force and to suggest further developments es_ES
dc.description.abstract [ES] El objetivo de este análisis es el estudio y la adecuación de los sistemas utilizados para controlar a la fuerza de ventas: los que usan el resultado como referencia y los que tienen en cuenta aspectos relacionados con el comportamiento de los vendedores para determinar si cumplen los objetivos establecidos por la empresa. Se trata pues de un aspecto complejo que debe indicar a los vendedores cómo se supone que deben realizar su trabajo (Oliver y Anderson, 1994). La literatura revisada indica que en la mayoría de los casos se utilizarán sistemas híbridos, con un predominio de uno u otro en función del tipo de empresa, producto y objetivo. Este trabajo pretende contribuir en el ámbito profesional a la identificación de las variables más adecuadas en función de los objetivos que quiera lograr cada empresa, así como de su tipo de producto. Esto en concreto puede ser de gran utilidad para las pymes que ordinariamente carecen de estos sistemas de control, pero intuitivamente saben que tienen importantes recorridos de mejora en la gestión de sus fuerzas de ventas. Desde un punto de vista académico, estos contenidos pueden servir para reflexionar sobre los sistemas de control de la fuerza de ventas y sugerir desarrollos posteriores. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Working Papers on Operations Management
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Sales force es_ES
dc.subject Control systems es_ES
dc.subject Sales management es_ES
dc.subject Sales teams es_ES
dc.subject Fuerza de ventas es_ES
dc.subject Sistemas de control es_ES
dc.subject Gestión de ventas es_ES
dc.subject Equipos de ventas es_ES
dc.title Los sistemas de control de la fuerza de ventas es_ES
dc.title.alternative The sales force control systems es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2013-01-09T13:30:42Z
dc.identifier.doi 10.4995/wpom.v3i1.1064
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Miguel Molina, MD.; Benet, A. (2012). Los sistemas de control de la fuerza de ventas. Working Papers on Operations Management. 3(1):16-27. https://doi.org/10.4995/wpom.v3i1.1064 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion http://doi.org/10.4995/wpom.v3i1.1064
dc.description.upvformatpinicio 16
dc.description.upvformatpfin 27
dc.description.volume 3
dc.description.issue 1
dc.description.references Anderson, E., & Oliver, R. L. (1987). Perspectives on Behavior-Based versus Outcome-Based Salesforce Control Systems. Journal of Marketing, 51(4), 76. doi:10.2307/1251249 es_ES
dc.description.references Cravens, D. W., Ingram, T. N., LaForge, R. W., & Young, C. E. (1993). Behavior-Based and Outcome-Based Salesforce Control Systems. Journal of Marketing, 57(4), 47. doi:10.2307/1252218 es_ES
dc.description.references Darmon, R. Y., & Martin, X. C. (2011). A New Conceptual Framework of Sales Force Control Systems. Journal of Personal Selling & Sales Management, 31(3), 297-310. doi:10.2753/pss0885-3134310307 es_ES
dc.description.references Krafft, M. (1999). An Empirical Investigation of the Antecedents of Sales Force Control Systems. Journal of Marketing, 63(3), 120. doi:10.2307/1251779 es_ES
dc.description.references Matsuo, M. (2009). The Influence of Sales Management Control on Innovativeness of Sales Departments. Journal of Personal Selling & Sales Management, 29(4), 321-331. doi:10.2753/pss0885-3134290402 es_ES
dc.description.references Noble, C. H. (2008). The Influence of Job Security on Field Sales Manager Satisfaction: Exploring Frontline Tensions. Journal of Personal Selling & Sales Management, 28(3), 247-261. doi:10.2753/pss0885-3134280303 es_ES
dc.description.references Oliver, R. L., & Anderson, E. (1994). An Empirical Test of the Consequences of Behavior- and Outcome-Based Sales Control Systems. Journal of Marketing, 58(4), 53. doi:10.2307/1251916 es_ES
dc.description.references Sarvary, M. (1999). Knowledge Management and Competition in the Consulting Industry. California Management Review, 41(2), 95-107. doi:10.2307/41165988 es_ES
dc.description.references Slater, S. F., & Olson, E. M. (2000). Strategy type and performance: the influence of sales force management. Strategic Management Journal, 21(8), 813-829. doi:10.1002/1097-0266(200008)21:8<813::aid-smj122>3.0.co;2-g es_ES


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