Ariza, J., y Barajas, E. (2014). Relación entre competencias básicas de los estudiantes y competencias del profesorado. Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación, (14), 209-230.
Bain, K. (2004). What the best college teachers do? Cambridge: Harvard University Press.
Carrick, FR., Abdulrahman, M., Hankir, A., Zayaruzny, M., Najem, K., Lungchukiet, P., Edwards, RA. (2017). Randomized controlled study of a remote flipped classroom neuro-otology curriculum. Frontiers in Human Neuroscience, 8, 349. https://doi.org/10.3389/fneur.2017.00349
[+]
Ariza, J., y Barajas, E. (2014). Relación entre competencias básicas de los estudiantes y competencias del profesorado. Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación, (14), 209-230.
Bain, K. (2004). What the best college teachers do? Cambridge: Harvard University Press.
Carrick, FR., Abdulrahman, M., Hankir, A., Zayaruzny, M., Najem, K., Lungchukiet, P., Edwards, RA. (2017). Randomized controlled study of a remote flipped classroom neuro-otology curriculum. Frontiers in Human Neuroscience, 8, 349. https://doi.org/10.3389/fneur.2017.00349
Cendon, E. (2018). Lifelong learning at universities: Future perspectives for teaching and learning. Journal of New Approaches in Educational Research, 7(2), 81-87. https://doi.org/10.7821/naer.2018.7.320
Chen, J., Dobinson, T., Kent, S. (2020). Student’s perspectives on the impact of Blackboard Collaborate on Open University Australia (OUA) online learning. Journal of Educators Online, 17(1).
Durán, R., Estay-Niculcar, C., Alvarez, H., Condron, A. (2015). Implementing virtual education activities through good educational practices. Journal of Virtual Studies, 6(1), 8-28.
Expósito, CD., Marsollier, RG. (2021). Percepción docente de las debilidades del sistema educativo en el regreso a la presencialidad: Un estudio cualitativo en tiempos de covid-19; Universidad de Las Américas. Facultad de Educación; Educación Las Américas, 11, 1-16.
García, L. (2021). COVID-19 y educación a distancia digital: preconfinamiento, confinamiento y posconfinamiento. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 09-32. https://doi.org/10.5944/ried.24.1.28080
García-Peñalvo, FJ. (2020). Modelo de referencia para la enseñanza no presencial en universidades presenciales. Campus Virtuales, 9(1), 41-56.
López-Golán, M., Costa-Sánchez, C. y Puentes-Rivera, I. (2022). Educación superior en comunicación audiovisual: Desafíos de la virtualidad en tiempos de COVID-19. aDResearch ESIC International Journal of Communication Research. 27, 27, e197. DOI: https://doi.org/10.7263/adresic-27-197.
Pérez-López, E., Vázquezo, A., y Cambero, S. (2021). Educación a distancia en tiempos de COVID-19: Análisis desde la perspectiva de los estudiantes universitarios. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 331-350. https://doi.org/10.5944/ried.24.1.27855
Rao, P. (2019). Webinars and their effective use in English language teaching and learning. ELT Vibes: International E-Journal for Research in ELT, 5(1), 73- 97.
Roig-Vila, R., Urrea-Solano, M., y Merma-Molina, G. (2021). La comunicación en el aula universitaria en el contexto del COVID-19 a partir de la videoconferencia con Google Meet. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 197-220. https://doi.org/10.5944/ried.24.1.27519
Sandars, J., Correia, R., Dankbaar, M., de Jong, P., Goh, P., Hege, I., Pusic, M. (2020). Twelve tips for rapidly migrating to online learning during the COVID-19 pandemic. MedEdPublish. https://doi.org/10.15694/mep.2020.000082.1
Tejedor, S., Cervi, L., Tusa, F., Parola, A. (2020). Educación en tiempos de pandemia: reflexiones de alumnos y profesores sobre la enseñanza virtual universitaria en España, Italia y Ecuador. Revista Latina de Comunicación Social, 78, 1-21. https://doi.org/10.4185/RLCS-2020-1466
Trespalacios, J., Uribe-Florez, L. (2020). Developing online sense of community: Graduate students’ experiences and perceptions. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(1), 57-72. https://doi.org/10.17718/tojde.690340
Young, S., Shaw, DG. (2014). Profiles of Effective College and University Teachers. The Journal of Higher Education, 70, 670-686. https://doi.org/10.2307/2649170
[-]