[EN] This paper presents the academic debate as a technique for the development of soft skills in
subjects that develop the project-based learning methodology. Specifically, it focuses on the
work developed in the subject ...[+]
[EN] This paper presents the academic debate as a technique for the development of soft skills in
subjects that develop the project-based learning methodology. Specifically, it focuses on the
work developed in the subject “Maintenance and conservation of structures” of the
University Master’s Degree in Civil Engineering. Likewise, it shows its evolution and
adaptation to the different circumstances that have occurred in recent years and its
application to other subjects of different master's degrees in the context of an Educational
Innovation and Improvement Project of the Universitat Politècnica de València.
[-]
[ES] Este artículo presenta el debate académico como técnica para el desarrollo de competencias
transversales en asignaturas que desarrollan la metodología de aprendizaje basado en
proyectos. Concretamente, se centra en ...[+]
[ES] Este artículo presenta el debate académico como técnica para el desarrollo de competencias
transversales en asignaturas que desarrollan la metodología de aprendizaje basado en
proyectos. Concretamente, se centra en el trabajo desarrollado en la asignatura
“Mantenimiento y conservación de estructuras” del Máster Universitario en Ingeniería de
Caminos, Canales y Puertos. Asimismo, muestra su evolución y adaptación a las distintas
circunstancias sobrevenidas en los últimos años y su aplicación a otras asignaturas de
distintos másteres en el contexto de un Proyecto de Innovación y Mejora Educativa de la
Universitat Politècnica de València.
[-]
|