dc.contributor.author |
Serna-Garcia, Marta
|
es_ES |
dc.contributor.author |
Serna, Eva
|
es_ES |
dc.contributor.author |
Mauricio, María
|
es_ES |
dc.contributor.author |
San-Miguel, Teresa
|
es_ES |
dc.contributor.author |
Megías, Javier
|
es_ES |
dc.contributor.author |
Flacco, Nicla
|
es_ES |
dc.date.accessioned |
2022-12-15T13:25:59Z |
|
dc.date.available |
2022-12-15T13:25:59Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-28 |
|
dc.identifier.isbn |
9788413960173 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10251/190739 |
|
dc.description.abstract |
[EN] Two of the pillars on which university education is based are the integrated curriculum and transdisciplinarity. The first consists of combining and teaching two or more subjects together, while the second refers to interacting and working as a team with professionals from other areas, to have a 360º vision. This work is the result of a collaboration between teachers from different universities and departments in the area of Health Sciences, who implemented a multimedia material integrating contents of Biology and Physiology, with the aim of promoting the achievement of a more significant knowledge in students.The multimedia material consisted of an explanatory video on the transport through the membrane, which was produced at the Universitat de València (UV) and later implemented at another university with a different student profile, the Universidad Europea de Valencia (UEV). The student assessment surveys showed a good acceptance by this type of student, in the same way that was obtained in the previous study at the UV.This work supports the use of multimedia materials in university teaching to integrate content between subjects. In addition, it motivates teachers to continue making similar materials that can be shared between different institutions so that the work is more effective, useful and productive, and improves the quality of teaching. |
es_ES |
dc.description.abstract |
[ES] Dos de los pilares sobre los cuales se basa la educación universitaria son el curriculum
integrado y la transdisciplinaridad. El primero consiste en combinar e impartir dos o más
asignaturas juntas, mientras el segundo se refiere a relacionarse y trabajar en equipo con
profesionales de otras áreas, para tener una visión 360º. El presente trabajo es fruto de una
colaboración entre docentes de diferentes universidades y departamentos del área de
Ciencias de la Salud, que implementaron un material multimedia integrando contenidos de
Biología y Fisiología, con el objetivo de favorecer la consecución de un conocimiento más
significativo en los estudiantes.
El material multimedia consistió en un video explicativo sobre el transporte a través de la
membrana, que se elaboró en la Universitat de València (UV) y posteriormente se implantó
en otra universidad con un perfil de alumnado diferente, la Universidad Europea de Valencia
(UEV). Las encuestas de valoración de los estudiantes evidenciaron una buena aceptación
por parte de este tipo de alumnado, de la misma forma que se obtuvo en el estudio previo en
la UV.
Este trabajo avala el uso de materiales multimedia en la docencia universitaria para integrar
contenidos entre asignaturas. Además, motiva al profesorado a continuar realizando
materiales similares que se puedan compartir entre diferentes instituciones para que el
trabajo sea más eficaz, útil y productivo, y mejore la calidad de la docencia. |
es_ES |
dc.format.extent |
8 |
es_ES |
dc.language |
Español |
es_ES |
dc.publisher |
Editorial Universitat Politècnica de València |
es_ES |
dc.relation.ispartof |
In-Red 2022 - VIII Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red |
|
dc.rights |
Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa) |
es_ES |
dc.subject |
University teaching |
es_ES |
dc.subject |
Educational innovation |
es_ES |
dc.subject |
Multimedia material |
es_ES |
dc.subject |
Docencia universitaria |
es_ES |
dc.subject |
Material multimedia |
es_ES |
dc.title |
Valoración de diferentes perfiles de alumnado sobre material multimedia en asignaturas básicas de Ciencias de la Salud |
es_ES |
dc.title.alternative |
Assessment of different student profiles on multimedia material in basic subjects of Health Sciences |
es_ES |
dc.type |
Capítulo de libro |
es_ES |
dc.type |
Comunicación en congreso |
es_ES |
dc.identifier.doi |
10.4995/INRED2022.2022.15881 |
|
dc.rights.accessRights |
Abierto |
es_ES |
dc.contributor.affiliation |
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials |
es_ES |
dc.description.bibliographicCitation |
Serna-Garcia, M.; Serna, E.; Mauricio, M.; San-Miguel, T.; Megías, J.; Flacco, N. (2022). Valoración de diferentes perfiles de alumnado sobre material multimedia en asignaturas básicas de Ciencias de la Salud. En In-Red 2022 - VIII Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red. Editorial Universitat Politècnica de València. 1040-1047. https://doi.org/10.4995/INRED2022.2022.15881 |
es_ES |
dc.description.accrualMethod |
OCS |
es_ES |
dc.relation.conferencename |
IN-RED 2022: VIII Congreso de Innovación Educativa y Docencia en Red |
es_ES |
dc.relation.conferencedate |
Julio 06-08, 2022 |
es_ES |
dc.relation.conferenceplace |
Valencia, España |
es_ES |
dc.relation.publisherversion |
http://ocs.editorial.upv.es/index.php/INRED/InRed2022/paper/view/15881 |
es_ES |
dc.description.upvformatpinicio |
1040 |
es_ES |
dc.description.upvformatpfin |
1047 |
es_ES |
dc.type.version |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
es_ES |
dc.relation.pasarela |
OCS\15881 |
es_ES |