Resumen:
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[EN] This project is contextualized in the subject Design of Learning Activities for Informatics and
Technology, specifically in the area of technology. This subject is taught in the second
semester of the Master's in ...[+]
[EN] This project is contextualized in the subject Design of Learning Activities for Informatics and
Technology, specifically in the area of technology. This subject is taught in the second
semester of the Master's in Teacher for Mandatory Secondary Education, Baccalaureate,
Vocational Training and Language, Arts and Sports Education. The project consists in the
implementation of the “role playing” methodology: the students are divided in groups of two
people, each group has two roles which are performed independently: teacher-group and
student-group. As a teacher-group, each group must design and teach a Didactic Unit (DU)
of the subject of Technology at the level of Secondary Education, which must include
theoretical contents and a Project-Based Learning activity, which must consist in the design
and manufacture of a functional prototype in the technology workshop. As a student-group,
each group must simulate the knowledge of the DU level, and they will perform the role of
the students of a teacher-group in its respective DU. This project intends to promote intrinsic
motivation of the students and the acquisition of soft skills needed for the teaching profession.
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[ES] Este proyecto de innovación se contextualiza en la asignatura de Diseño de Actividades de Aprendizaje en Tecnología e Informática, concretamente, en el área de tecnología. La asignatura se imparte en el segundo ...[+]
[ES] Este proyecto de innovación se contextualiza en la asignatura de Diseño de Actividades de Aprendizaje en Tecnología e Informática, concretamente, en el área de tecnología. La asignatura se imparte en el segundo cuatrimestre del Máster Universitario en Profesorado. El proyecto consiste en la aplicación de la metodología de dinámica de roles: los alumnos se dividen en grupos de 2 personas, cada grupo tendrá dos roles que se interpretan de manera independiente: grupo-profesor y grupo-alumno. Como grupo-profesor, cada grupo diseñará e impartirá una Unidad Didáctica (UD) de la asignatura de Tecnología a nivel de la ESO, que incluye contenidos teóricos y un Aprendizaje Basado en Proyectos, que consiste en el desarrollo y fabricación de un prototipo funcional en el taller de tecnología. Como grupo-alumno, cada grupo tendrá que simular tener los conocimientos correspondientes al nivel de la UD e interpretarán el papel de alumnos de un grupo-profesor en su correspondiente UD, asistirán a sus clases y realizarán el proyecto propuesto en el taller de tecnología. Con este proyecto se pretende fomentar la motivación intrínseca del alumnado y la adquisición de competencias transversales necesarias para la profesión docente.
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