- -

Las herramientas docentes web 2.0: el efecto Covid-19 entre el profesorado universitario de España e Italia

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Las herramientas docentes web 2.0: el efecto Covid-19 entre el profesorado universitario de España e Italia

Show full item record

Chamorro Mera, A.; Miranda González, FJ.; Pérez Mayo, J.; Vega Gómez, FI. (2022). Las herramientas docentes web 2.0: el efecto Covid-19 entre el profesorado universitario de España e Italia. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 20(2):181-197. https://doi.org/10.4995/redu.2022.18663

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/191238

Files in this item

Item Metadata

Title: Las herramientas docentes web 2.0: el efecto Covid-19 entre el profesorado universitario de España e Italia
Secondary Title: Web 2.0 teaching tools: the Covid-19 effect among university teachers in Spain and Italy
Author: Chamorro Mera, Antonio Miranda González, Francisco Javier Pérez Mayo, Jesús Vega Gómez, Francisco I.
Issued date:
Abstract:
[EN] The COVID-19 pandemic has forced some instructors to delve more deeply into the use of Web 2.0 based teaching tools and others to start using them for the first time. This article presents the results of a survey in ...[+]


[ES] La pandemia por el virus COVID-19 ha obligado a muchos docentes universitarios a iniciarse en el uso de herramientas docentes basadas en la Web 2.0. A través de una encuesta, en la que han participado 1.344 profesores ...[+]
Subjects: Web 2.0 , Educational technology , Covid-19 , Teaching tools , Institutions of higher education , Tecnología de la educación , Herramientas docentes , Instituciones de enseñanza superior
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2022.18663
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2022.18663
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record