ABDULQADR, Kizhan Salar, SHARIF, Ranjdar Hama, OMER, Roz Jamal, SAEED, Alan Ali, ABDUL, Zanyar Kareem, 2021. “Disney Classics between Feminism and Victimization of Women: A Historical Analysis”, en Technium Social Sciences Journal, vol. 21, pp. 833-839 [https://techniumscience.com/index.php/socialsciences/article/view/3853/1449 acceso: mayo 2022]. https://doi.org/10.47577/tssj.v21i1.3853
AGUADO PELÁEZ, Delicia, MARTÍNEZ GARCÍA, Patricia, 2015. “¿Se ha vuelto Disney feminista? Un nuevo modelo de princesas empoderadas”, en Área abierta, vol. 15, 2, pp. 49-61 [https://revistas.ucm.es/index.php/ARAB/article/view/46544/46082 acceso: mayo 2022]. https://doi.org/10.5209/rev_ARAB.2015.v15.n2.46544
BETTELHEIM, Bruno, 1977. Psicoanálisis de los cuentos de hadas, Barcelona: Crítica.
[+]
ABDULQADR, Kizhan Salar, SHARIF, Ranjdar Hama, OMER, Roz Jamal, SAEED, Alan Ali, ABDUL, Zanyar Kareem, 2021. “Disney Classics between Feminism and Victimization of Women: A Historical Analysis”, en Technium Social Sciences Journal, vol. 21, pp. 833-839 [https://techniumscience.com/index.php/socialsciences/article/view/3853/1449 acceso: mayo 2022]. https://doi.org/10.47577/tssj.v21i1.3853
AGUADO PELÁEZ, Delicia, MARTÍNEZ GARCÍA, Patricia, 2015. “¿Se ha vuelto Disney feminista? Un nuevo modelo de princesas empoderadas”, en Área abierta, vol. 15, 2, pp. 49-61 [https://revistas.ucm.es/index.php/ARAB/article/view/46544/46082 acceso: mayo 2022]. https://doi.org/10.5209/rev_ARAB.2015.v15.n2.46544
BETTELHEIM, Bruno, 1977. Psicoanálisis de los cuentos de hadas, Barcelona: Crítica.
BRED, Stephanie, 2015. “Gustave Doré: The Magic Illustrations of Charles Perrault’s Contes de Fées”, Trabajo Fin de Carrera, Syracuse University (https://surface.syr.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1820&context=honors_capstone [acceso: mayo, 2022]).
BUZARNA-TIHENEA, Alina, 2019. “Female Symbols at the Crossroads in Disney’s Fairytales (Cinderella, Belle, Aurora and Maleficent)”, en Journal of Romanian Literary Studies, 16, pp. 577-588 [http://old.upm.ro/jrls/JRLS-16/Rls%2016%2086.pdf acceso: mayo 2022].
DOWNEY, Gillian, 2016. “A Dream Is A Wish Your Heart Makes: an analysis of selected music in Disney Princess Films”, Trabajo Fin de Carrera, Oregon State University (https://ir.library.oregonstate.edu/concern/honors_college_theses/bn9998710 [acceso: mayo, 2022]).
FONTE, Jorge, MATAIX, Olga, 2000. Walt Disney: el universo animado de los largometrajes (1937-1967), Madrid: T&B Editores.
GEROMINI, Clyde, 1959. La bella durmiente (Sleeping Beauty), EEUU: Walt Disney Pictures.
GEROMINI, Clyde, JACKSON, Wilfred, LUSKE, Hamilton, 1950. Cenicienta (Cinderella), EEUU: Walt Disney Pictures.
GURRIERI, Victoria Margaret, 2014. “Investigating the World of Disney’s Heroines: A Close Analysis of Cinderella and Beauty and the Beast”, Trabajo Fin de Carrera, University at Albany, State University of New York (https://scholarsarchive.library.albany.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1009&context=honorscollege_communication [acceso: mayo, 2022]).
HAND, David, 1937. Blancanieves y los siete enanitos (Snow White and the Seven Dwarfs), EEUU: Walt Disney Pictures.
HOLT, Nathalia, 2019. The Queens of Animation, Nueva York: Little, Brown and Company.
HOUWERS, Linda, 2017. “The Representation of Gender in Disney's Cinderella and Beauty & the Beast: A Comparative Analysis of Animation and Live-Action Disney Film”, Trabajo Fin de Carrera, Radboud University (https://theses.ubn.ru.nl/bitstream/handle/123456789/4654/Houwers%2C_L_1.pdf?sequence=1 [acceso: mayo, 2022]).
ISWALONO, Astrinda N., ARUM, Listiyanti Jaya, 2021. “Disney Princess Sequels in the Per-spective of Second Wave Feminism in America”, en Rubikon: Journal of Transnational American Studies, vol. 8, 1, pp. 62-76 [https://jurnal.ugm.ac.id/rubikon/article/view/65485/31101 acceso: mayo 2022]. https://doi.org/10.22146/rubikon.v8i1.65485
JOHNSON, Mindy, “Cenicienta”, en KOTHENSCHULTE, Daniel (ed.), 2020. Los archivos de Walt Disney. Sus películas de animación, 1921-1968. Colonia: Taschen, pp. 302-321.
LORENZO HERNÁNDEZ, María, 2021. La imagen animada. Una historia imprescindible, Madrid: Diábolo.
MARTINS LAMB, Vanessa, 2011. “The 1950’s and the 1960’s and the American Woman: the transition from the housewife to the feminist”, Trabajo Fin de Carrera, Université du Sud Tou-lon-Var (https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-00680821/document acceso: mayo, 2022]).
MINOFF, Debra, MCCULLOUGH, Susannah, 2017. Cinderella: Stop Blaming the Victim. EEUU: ScreenPrism, disponible en https://www.youtube.com/watch?v=huLSdm6IH0g [acceso: mayo 2022].
MONTOYA RUBIO, Alba, 2018. “El modelo de cuento de hadas de las producciones animadas de Walt Disney: la importancia de la música en su construcción y su influencia en películas producidas por otros estudios”, en Con A de Animación, 8, pp. 178-191 [https://polipapers.upv.es/index.php/CAA/article/view/9656/pdf acceso: mayo 2022]. https://doi.org/10.4995/caa.2018.9656
RAMOS FRENDO, Eva María, 2007. “La Cenicienta en las artes plásticas y en el cine”, en Boletín de arte, 28, pp. 403-424 [https://revistas.uma.es/index.php/boletin-de-arte/article/view/4491/4199 acceso: mayo 2022]. https://doi.org/10.24310/BoLArte.2007.v0i28.4491
TORRES BEGINES, Concepción, 2015. “Cenicienta: de lo oral a lo transmedia”, en Anuario de Investigación en Literatura Infantil y Juvenil, 13, pp. 167-183 [https://revistas.uvigo.es/index.php/AILIJ/article/view/960/944 acceso: mayo 2022].
WILLETT, Edward, 2015. Kiera Cass, Nueva York: Rosen Publishing.
[-]