George, Angela; Hoffman-González, Anne(Universitat Politècnica de València, 2023-07-26)
[EN] Spanish teachers in the USA are responsible for showing students what Spanish looks and sounds like (Ballman, Liskin-Gasparro & Mandell, 2001) and therefore act as role-models for their students in terms of their ...
Mariscal Ríos, Alicia María(Universitat Politècnica de València, 2023-07-26)
[ES] En este artículo, presentamos los errores ortográficos en inglés de 40 hablantes bilingües de español-inglés en Gibraltar, que serán contrastados con los de 21 hablantes monolingües del Reino Unido. Gibraltar es un ...
Suárez Rodríguez, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2023-07-26)
[ES] En este artículo usamos la Gramática del Papel y la Referencia (Van Valin y LaPolla, 1997; Van Valin, 2005), en especial su representación semántica por medio del aspecto léxico o Aktionsart, y aplicamos este modelo ...
Tomé Cornejo, Carmela(Universitat Politècnica de València, 2023-07-26)
[EN] This study investigates lexical production in Spanish as L1 and L2 in an experimental context. Based on a series of lexical availability tasks, words produced by native and non-native speakers of Spanish are contrasted ...
Vega Moreno, Érika(Universitat Politècnica de València, 2023-07-26)
[EN] In this paper, we intend to analyze the general notion of 'dictionary', distinguishing between the printed and digital forms of lexicographic work. We also aim at examining some of the classifications of dictionary ...