- -

Rethinking architectural education to foster Sustainability: Literature Review of emerging trends and pedagogical approaches

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Rethinking architectural education to foster Sustainability: Literature Review of emerging trends and pedagogical approaches

Mostrar el registro completo del ítem

Dhaouadi, K.; Leclercq, P. (2024). Rethinking architectural education to foster Sustainability: Literature Review of emerging trends and pedagogical approaches. Editorial Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17360

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206646

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Rethinking architectural education to foster Sustainability: Literature Review of emerging trends and pedagogical approaches
Autor: Dhaouadi, Khansa Leclercq, Pierre
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Through a comprehensive literature review, this paper sheds light on emerging trends and innovative pedagogies to foster sustainability in architectural education worldwide. Over 700 published research outputs are ...[+]
Palabras clave: Sustainability , Architecture , Curriculum , Design studio , Pedagogy
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413962009
Fuente:
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24).
DOI: 10.4995/HEAd24.2024.17360
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd24/paper/view/17360
Título del congreso: Tenth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, España
Fecha congreso: Junio 18-21, 2024
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem