- -

The contribution of digital technology training to the digital competency gap. A case study from Austria

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The contribution of digital technology training to the digital competency gap. A case study from Austria

Mostrar el registro completo del ítem

Gruenangerl, M.; Prandner, D. (2024). The contribution of digital technology training to the digital competency gap. A case study from Austria. Editorial Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17322

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206659

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The contribution of digital technology training to the digital competency gap. A case study from Austria
Autor: Gruenangerl, Manuela Prandner, Dimitri
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In this paper we ask to what extent additional digital training courses improve young people’s abilities to solve everyday digital tasks. We use survey data on digital skills, including an assessment of digital ...[+]
Palabras clave: Digital competencies , Further education , Digital training , Life-long learning , Technology commitment , Survey research , Austria
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413962009
Fuente:
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24).
DOI: 10.4995/HEAd24.2024.17322
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd24/paper/view/17322
Título del congreso: Tenth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, España
Fecha congreso: Junio 18-21, 2024
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem