- -

Teaching Medical Humanities to medical students: implementing an integrated approach

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Teaching Medical Humanities to medical students: implementing an integrated approach

Mostrar el registro completo del ítem

Tusoni, F.; Iagnemma, A.; Franceschini, A.; Ferrara, V.; Cofini, V.; Giusti, L.; Necozione, S.... (2024). Teaching Medical Humanities to medical students: implementing an integrated approach. Editorial Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17209

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206863

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Teaching Medical Humanities to medical students: implementing an integrated approach
Autor: Tusoni, Francesca Iagnemma, Annalisa Franceschini, Alessandro Ferrara, Vincenza Cofini, Vincenza Giusti, Laura Necozione, Stefano Romano, Silvio Fabiani, Leila
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Medical Humanities is a rapidly expanding field of medical education. However, in Italy, only a few humanities are included in the curricula of medical schools. Other humanities are provided in the form of elective ...[+]
Palabras clave: Medical Humanities , Medical education , Visual Thinking Strategies , Narrative Medicine , Reflective Practice
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413962009
Fuente:
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24).
DOI: 10.4995/HEAd24.2024.17209
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd24/paper/view/17209
Título del congreso: Tenth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, España
Fecha congreso: Junio 18-21, 2024
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem