- -

From Users to Allies: Exploring Educator and Generative AI Roles in Shaping the Future of Higher Education

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

From Users to Allies: Exploring Educator and Generative AI Roles in Shaping the Future of Higher Education

Mostrar el registro completo del ítem

Ravarini, A.; Canavesi, A.; Passerini, K. (2024). From Users to Allies: Exploring Educator and Generative AI Roles in Shaping the Future of Higher Education. Editorial Universitat Politècnica de València. 2-9. https://doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17345

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206911

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: From Users to Allies: Exploring Educator and Generative AI Roles in Shaping the Future of Higher Education
Autor: Ravarini, Aurelio Canavesi, Alice Passerini, Katia
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This article articulates the nuanced challenges of integrating Generative AI (GenAI) into educational settings, aiming to dispel overly simplistic narratives driven by unwarranted enthusiasm or unfounded apprehensions. ...[+]
Palabras clave: Generative AI , Educator’s role , Instructional design , Higher Education
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413962009
Fuente:
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24).
DOI: 10.4995/HEAd24.2024.17345
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd24/paper/view/17345
Título del congreso: Tenth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, España
Fecha congreso: Junio 18-21, 2024
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem