- -

Practicing Abstraction through a Top-Down Problem-Solving Framework in a CS1 Course

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Practicing Abstraction through a Top-Down Problem-Solving Framework in a CS1 Course

Mostrar el registro completo del ítem

Brieven, G.; Donnet, B. (2024). Practicing Abstraction through a Top-Down Problem-Solving Framework in a CS1 Course. Editorial Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17110

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206936

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Practicing Abstraction through a Top-Down Problem-Solving Framework in a CS1 Course
Autor: Brieven, Géraldine Donnet, Benoit
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Mastering abstraction skills is a crucial learning outcome for computer science students. However, students often struggle with these skills and can quickly feel overwhelmed when required to apply them. In our ...[+]
Palabras clave: Abstraction , Team-based learning , CDB , CS1 , Problem Solving
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413962009
Fuente:
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24).
DOI: 10.4995/HEAd24.2024.17110
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd24/paper/view/17110
Título del congreso: Tenth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, España
Fecha congreso: Junio 18-21, 2024
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem