- -

An overview of translation in language teaching methods: implications for EFL in secondary education in the region of Murcia

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

An overview of translation in language teaching methods: implications for EFL in secondary education in the region of Murcia

Mostrar el registro completo del ítem

Marqués Aguado, T.; Solís-becerra, JA. (2013). An overview of translation in language teaching methods: implications for EFL in secondary education in the region of Murcia. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 8(1):38-48. doi:10.4995/rlyla.2013.1161.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/31318

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: An overview of translation in language teaching methods: implications for EFL in secondary education in the region of Murcia
Autor:
Fecha difusión:
Resumen:
Various activities and resources have been used across time to promote and enhance the learning of foreign languages. Among these, translation has been cherished or dismissed depending on the preferred teaching method at ...[+]
Palabras clave: Translation , English as a foreign language (EFL) , Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) , Teaching methods , Secondary Education
Derechos de uso: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial (by-nd-nc)
Fuente:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2013.1161
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://polipapers.upv.es/index.php/rdlyla/article/view/1161/1669
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem