Desde el lunes 3 y hasta el jueves 20 de marzo, RiuNet funcionará en modo de solo lectura a causa de su actualización a una nueva versión.
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas- Vol. 08 (2013)
Tabla de contenidos
Artículos
- Students' response to CLIL in tertiary education: the Case of Business administration and economics at Complutense University
- Adverbial stance marking in the introduction and conclusion sections of legal research articles
- Enfoque pedagógico en la propuesta de un diccionario electrónico de Comercio internacional español-inglés
- La responsabilidad del profesorado en la enseñanza de la puntuación
- An overview of translation in language teaching methods: implications for EFL in secondary education in the region of Murcia
- The “I” in interaction: authorial presense in academic writing
- Textual, intertextual and rhetorical features in political discourse: the case of president Obama in Europe
- Receptive vocabulary size of secondary spanish efl learners
- Cognition and context of legal texts: spanish and english judgments compared
- Un estudio exploratorio de las convenciones discursivas en el parlamento europeo: los agradecimientos en español, francés y neerlandés
- El enfoque cognitivista en la fraseología
- The derivational map of Old English and the limits of gradual derivation
- La utilización de rúbricas para la evaluación del trabajo colaborativo del alumnado en las wikis
- Les traductions de "donc" dans un corpus littéraire
- Low applicatives and optional se in Spanish non-anticausative intransitive verbs
- Learning verbs of movement in a Foreign Language: Spanish students of English in a formal context
Reseñas
- Reseña de Paradis, J., Genesee, F. y Crago, M. B. (2011). Dual language development and disorders. A Handbook of bilingualism and second language learning. Baltimore, Maryland (USA): Paul H. Brookes Publishing Co.
- Reseña de Baker, P. (2010). Sociolinguistics and Corpus Linguistics. Edinburgh, Scotland: Edinburgh University Press.
Envíos recientes