- -

The use of clickers to assess knowledge in foreign language classes and their failure to increase reading compliance

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

The use of clickers to assess knowledge in foreign language classes and their failure to increase reading compliance

Mostrar el registro completo del ítem

Rodríguez Prieto, JP. (2014). The use of clickers to assess knowledge in foreign language classes and their failure to increase reading compliance. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 9:88-96. doi:10.4995/rlyla.2013.1611

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/44864

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The use of clickers to assess knowledge in foreign language classes and their failure to increase reading compliance
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This is the firstquantitative research on reading compliance in FL courses. It investigated theeffect of clickers on learning gains for regularly assigned readings, determinedby 16 quiz grades during a semester. 38 ...[+]
Palabras clave: Rreading compliance , Spanish , Foreign language , Quiz , Clickers
Derechos de uso: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial (by-nd-nc)
Fuente:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2013.1611
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/rlyla.2013.1611
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem