- -

Analysis of high end tourism market in China -Targeting bespoke tour-New high end tourism

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Analysis of high end tourism market in China -Targeting bespoke tour-New high end tourism

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.advisor Mestre i Mestre, Eva María es_ES
dc.contributor.author Liu, Qingyang es_ES
dc.date.accessioned 2015-10-15T10:03:30Z
dc.date.available 2015-10-15T10:03:30Z
dc.date.created 2015-09-15
dc.date.issued 2015-10-15 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/56026
dc.description.abstract With the popularity and development of mass tourism, an increasing number of tourists are not satisfied by the mass tourism offer, but rather prefer to gain more personal and special experience from their travels. Although the high-end tourism (luxury tourism) has been well developed around the world, it is an emerging tourism industry in the Chinese market. The aim of this project is to review the existing theory in terms of high-end tourism in China, position the market characteristics, investigate existing problems in new high-end tourism and give some proposal for improvement. The study was realized using online social media survey with tourism professionals. Furthermore, the study includes the SWOT of running high-end tourism business and PEST analysis of the macro market in China es_ES
dc.description.abstract Tras la creciente popularidad y el desarrollo del turismo de masas, los turistas no están satisfechos con la oferta de turismo de masas, sino que prefieren adquirir experiencia más personal y especial de sus viajes. Aunque el turismo del alto nivel (turismo de lujo) se ha desarrollado bien alrededor del mundo, se trata de un sector turístico emergente en el mercado chino. El objetivo de este proyecto es revisar la teoría en términos de turismo de alto nivel en China, comprender las características del mercado, investigar los problemas existentes en el nuevo turismo de alto nivel y dar algunas propuestas de mejora. El estudio se realizó mediante la encuesta de medios sociales con los profesionales del turismo. Además, el estudio incluye el análisis DAFO de dirigir el negocio del turismo de alto nivel y análisis PEST del mercado macro en China. es_ES
dc.format.extent 46 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject High-end market es_ES
dc.subject Tourism es_ES
dc.subject China es_ES
dc.subject Mercado de lujo es_ES
dc.subject Turismo es_ES
dc.subject Estudios turísticos es_ES
dc.subject SWOT analysis es_ES
dc.subject.classification FILOLOGIA INGLESA es_ES
dc.subject.other Grado en Turismo-Grau en Turisme es_ES
dc.title Analysis of high end tourism market in China -Targeting bespoke tour-New high end tourism es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Liu, Q. (2015). Analysis of high end tourism market in China -Targeting bespoke tour-New high end tourism. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/56026 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\25135 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record