- -

Actitudes hacia la Estadística en el alumnado del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Actitudes hacia la Estadística en el alumnado del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Vilà Baños, R. es_ES
dc.contributor.author Rubio Hurtado, M.J. es_ES
dc.date.accessioned 2016-09-22T11:40:03Z
dc.date.available 2016-09-22T11:40:03Z
dc.date.issued 2016-06-30
dc.identifier.issn 1887-4592
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/70318
dc.description.abstract [EN] The article presents the results of a study that measured the attitudes of students of Education of the University of Barcelona to the Statistics, through scale EAE by Auzmendi (1992). Research has shown neutral-low level of general attitude towards the matter, but has also identified groups of students with different profiles: a group with an attitude unfavorably, but not especially anxious, just knowledge of statistics and very few numerical skills; another group is characterized by a positive attitude, who like statistics, but that worry and anxiety also shows; and a third group that stands out above all for anxiety before statistics. Given the potential relationship between academic achievement and attitude, the findings point to the need to explore strategies for Adaptive education for different groups. es_ES
dc.description.abstract [ES] El artículo presenta los resultados de un estudio en el que se midieron las actitudes de los estudiantes de Pedagogía de la Universidad de Barcelona hacia la Estadística, a través de la escala EAE de Auzmendi (1992). La investigación ha evidenciado niveles neutros-bajos de actitud general hacia la materia, pero también ha identificado grupos de estudiantes con perfiles diferenciados: un grupo con una actitud desfavorable, pero no especialmente ansioso, con apenas conocimientos previos de Estadística y muy pocas habilidades numéricas; otro grupo caracterizado por una actitud positiva, al que le gusta la Estadística, pero que muestra preocupación y ansiedad también; y un tercer grupo que destaca sobre todo por la ansiedad ante la Estadística. Dada la potencial relación entre actitud y logro académico, las conclusiones apuntan hacia la necesidad de explorar estrategias de enseñanza adaptativa para los diferentes grupos. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof REDU. Revista de Docencia Universitaria
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Statistics es_ES
dc.subject Attitudes es_ES
dc.subject Teaching strategies es_ES
dc.subject Estadística es_ES
dc.subject Actitudes es_ES
dc.subject Estrategias didácticas es_ES
dc.title Actitudes hacia la Estadística en el alumnado del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona es_ES
dc.title.alternative Attitudes Toward Statistics in students of grade of Pedagogy of the University of Barcelona es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2016-09-20T13:19:33Z
dc.identifier.doi 10.4995/redu.2016.5766
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Vilà Baños, R.; Rubio Hurtado, M. (2016). Actitudes hacia la Estadística en el alumnado del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 14(1):131-150. doi:10.4995/redu.2016.5766. es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/redu.2016.5766 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 131 es_ES
dc.description.upvformatpfin 150 es_ES
dc.description.volume 14
dc.description.issue 1


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record