- -

Heat transfer modelling in honeycomb wall-flow diesel particulate filters

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Heat transfer modelling in honeycomb wall-flow diesel particulate filters

Mostrar el registro completo del ítem

Galindo, J.; Serrano Cruz, JR.; Piqueras, P.; García Afonso, Ó. (2012). Heat transfer modelling in honeycomb wall-flow diesel particulate filters. Energy. 43:201-213. https://doi.org/10.1016/j.energy.2012.04.044

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/74050

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Heat transfer modelling in honeycomb wall-flow diesel particulate filters
Autor: Galindo, José Serrano Cruz, José Ramón Piqueras, P. García Afonso, Óscar
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
Heat transfer in wall-flow monoliths has gained in interest because of the widespread adoption of these systems by automotive industry to fulfil soot emission regulations and the importance of heat exchange on the regeneration ...[+]
Palabras clave: Aftertreatment , Diesel engines , Diesel particulate filter , Experiments , Heat transfer , Modelling , After-treatment , Continuous flows , Diesel particulate filters , Discretisation , Experimental data , Flow tests , Heat exchange , Heat transfer model , Heat transfer modelling , Outlet duct , Porous medium , Pressure waves , Pulsating flow , Radial direction , Regeneration process , Solid-phase , Soot emissions , Steady and transient , Tangential directions , Test campaign , Thermal response , Unsteady compressible flow , Wall-flow monoliths , Air filters , Automotive industry , Fuel filters , Heat exchangers , Porous materials , Soot , Wall flow , Monolithic integrated circuits , Compressible flow , Diesel engine , Equipment component , Exhaust emission , Experimental study , Filter , Flow pattern , Heat flux , Model validation , Numerical model , Particulate matter , Unsteady flow
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 )
DOI: 10.1016/j.energy.2012.04.044
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2012.04.044
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DPI2010-20891-C02-02/ES/ELABORACION DE MODELOS TERMOFLUIDODINAMICOS Y TECNICAS EXPERIMENTALES PARA DESARROLLAR UN COLECTOR DE ESCAPE MULTIFUNCIONAL CON UN FILTRO DE PARTICULAS DIESEL INTEGRADO/
Agradecimientos:
This work has been partially supported by the Spanish Ministerio de Ciencia e Innovacion through grant number DPI2010-20891-C02-02.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem