- -

The effect of the reutilization of an open educational experience on the improvement of the reflexive process of education - learning in university students.

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

The effect of the reutilization of an open educational experience on the improvement of the reflexive process of education - learning in university students.

Show full item record

Ramirez, C.; Lorenzo, J.; Jiménez, A.; Rivilla-García, J. (2015). The effect of the reutilization of an open educational experience on the improvement of the reflexive process of education - learning in university students. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 2(1):141-151. doi:10.4995/muse.2015.2253.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/76853

Files in this item

Item Metadata

Title: The effect of the reutilization of an open educational experience on the improvement of the reflexive process of education - learning in university students.
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] The aim of this experience has been to analyze the effect on the improvement of the process of education - learning, the interest and the perception of the student body that generates the reutilization of aopen didactic ...[+]
Subjects: Open resources , Educational experience , Educational innovation
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. (eissn: 2341-2593 )
DOI: 10.4995/muse.2015.2253
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/muse.2015.2253
Type: Artículo

References

Alfaro, A.P. (2013). Estudio del uso de las tecnologías de la información y la comunicación en la formación permanente del profesorado para la mejora de la práctica docente. Tesis doctoral no publicada. Departamento de------Universidad Autónoma de Madrid, Madrid. .

Calzada, B.E.I. (2010). La Video grabación de la práctica docente, una estrategia para el desarrollo de la docencia reflexiva. A 'CiDd: II Congrés Internacional de Didàctiques 2010'. Girona: Universitat. Recuperado de: http://hdl.handle.net/10256/2883.

Camerino, O. (2011). Evaluación formativa y Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC). En V. M. López (Ed.) Evaluación formativa y compartida en Educación Superior. Propuestas, técnicas instrumentos y experiencias. (pp. 127-141). Madrid: Narcea. [+]
Alfaro, A.P. (2013). Estudio del uso de las tecnologías de la información y la comunicación en la formación permanente del profesorado para la mejora de la práctica docente. Tesis doctoral no publicada. Departamento de------Universidad Autónoma de Madrid, Madrid. .

Calzada, B.E.I. (2010). La Video grabación de la práctica docente, una estrategia para el desarrollo de la docencia reflexiva. A 'CiDd: II Congrés Internacional de Didàctiques 2010'. Girona: Universitat. Recuperado de: http://hdl.handle.net/10256/2883.

Camerino, O. (2011). Evaluación formativa y Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC). En V. M. López (Ed.) Evaluación formativa y compartida en Educación Superior. Propuestas, técnicas instrumentos y experiencias. (pp. 127-141). Madrid: Narcea.

Loera, A. (2006). La práctica pedagógica video grabada. México: UPN.

López, F. (2006). Metodología participativa en la ense-anza universitaria. Madrid: Narcea.

Rivilla, J., Lorenzo, J., Rodríguez-Romo, G., Jiménez, A.C., Ramírez, C. y Ferro, A. (2011). Use of ICT in the development of perception and analysis capacity in sports by undergraduates.Congreso Internacional INTED 2011 (International Technology, Education and Development Conference). Valencia.

Rué, J. (2007). Ense-ar en la universidad. El EEES como reto para la Educación Superior. Madrid: Narcea.

Santos-Hermosa, G., Ferran-Ferrer, N., & Abadal, E. (2012). Recursos educativos abiertos: repositorios y uso. El Profesional de la Informacion, 21(2), 136-145. doi:10.3145/epi.2012.mar.03

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record