- -

El Museo Escolar de Ciencia y la Tecnología como proyecto de Aprendizaje-Servicio

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El Museo Escolar de Ciencia y la Tecnología como proyecto de Aprendizaje-Servicio

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Pastor Pérez, José Tomás es_ES
dc.date.accessioned 2017-04-20T10:25:07Z
dc.date.available 2017-04-20T10:25:07Z
dc.date.issued 2017-01-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/79856
dc.description.abstract [EN] The Scienti c and Technological department of the Adult School Merc e Rodoreda, to improve the qualityof the formative service o ered, has developed a model of a teaching-learning process: the Science andTechnology Museum. This model includes a ServiceLearning orientation that extends the bene ts of thisproposal beyond the limits of the classroom. For the course 2016/17 it have been designed new activitiesthat improve this orientation. The designed model uses the Project Based Learning as its main methodand the \Internal Practices" as its organizational model. This model of teaching-learning process hasallowed the Scienti c and Technological Department to be placed as a leader in the improvement of theeducational quality and the introduction of competences in the center. es_ES
dc.description.abstract [ES] El departamento Científico Tecnológico del Centro de Formación de Personas Adultas (CFPA) Mercé Rodoreda de Elche (Alicante), para mejorar la calidad del servicio formativo que ofrece, ha desarrollado un nuevo modelo de proceso de enseñanza aprendizaje: El Museo de la Ciencia y la Tecnología (MuCyT). Este modelo incluye una orientación de aprendizaje-servicio que amplía los beneficios de esta propuesta más allá de los límites del aula. Para el curso 2016/17 se han diseñado nuevas actividades que mejoran dicha orientación. El modelo diseñado utiliza la Formación Basada en Proyectos como principal método y las “prácticas internas” como modalidad organizativa. El resultado del trabajo realizado ha permitido situar, durante los últimos años, al departamento Científico Tecnológico como referente en la mejora de la calidad educativa del centro y la introducción de competencias. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Modelling in Science Education and Learning
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Aprendizaje-servicio es_ES
dc.subject Museo escolar es_ES
dc.subject Competencias es_ES
dc.subject Innovación educativa es_ES
dc.subject Service-learning es_ES
dc.subject School museum es_ES
dc.subject Competences es_ES
dc.subject Educational innovation es_ES
dc.title El Museo Escolar de Ciencia y la Tecnología como proyecto de Aprendizaje-Servicio es_ES
dc.title.alternative The Science and Technology School Museumas a Service-Learning project es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2017-04-20T09:07:09Z
dc.identifier.doi 10.4995/msel.2017.6606
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Pastor Pérez, JT. (2017). El Museo Escolar de Ciencia y la Tecnología como proyecto de Aprendizaje-Servicio. Modelling in Science Education and Learning. 10(1):227-242. doi:10.4995/msel.2017.6606 es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/msel.2017.6606 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 227 es_ES
dc.description.upvformatpfin 242 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 10
dc.description.issue 1
dc.identifier.eissn 1988-3145


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record