Aliberas J. (2012) Aproximació als fonaments epistemològics i psicològics per al disseny i aplicación d'una seqüència de ciències a l'ESO. Tesis Doctoral, UAB.
Astolfi J.P. (2008). El error, indisociable del progreso científico. En `Error y Conocimiento: la gestión de la ignorancia desde la Didactología, la Etica y la Tecnología', Estany et al eds. La razón aúrea: Granada.
Besson, U., Viennot, L., & Lega, J. (2003). A Mesoscopic Model of Liquids for Teaching Fluid Statics. Science Education Research in the Knowledge-Based Society, 221-229. doi:10.1007/978-94-017-0165-5_24
[+]
Aliberas J. (2012) Aproximació als fonaments epistemològics i psicològics per al disseny i aplicación d'una seqüència de ciències a l'ESO. Tesis Doctoral, UAB.
Astolfi J.P. (2008). El error, indisociable del progreso científico. En `Error y Conocimiento: la gestión de la ignorancia desde la Didactología, la Etica y la Tecnología', Estany et al eds. La razón aúrea: Granada.
Besson, U., Viennot, L., & Lega, J. (2003). A Mesoscopic Model of Liquids for Teaching Fluid Statics. Science Education Research in the Knowledge-Based Society, 221-229. doi:10.1007/978-94-017-0165-5_24
Buty C., Tiberghien A., Le Maréchal J.F. (2004). Learning hiphoteses and associated tools to design and to analyse teaching-learning sequences. Int.J. Dci. Ed., 26 (5), 579-604.
Cartwright, N. (1999). The Dappled World. doi:10.1017/cbo9781139167093
Echevarría J. (2002). Ciencia y valores. Destino: Barcelona
Echevarría J. (1985). Filosofía de la Ciencia. Akal : Madrid.
Erduran, S., & Duschl, R. A. (2004). Interdisciplinary Characterizations of Models and the Nature of Chemical Knowledge in the Classroom. Studies in Science Education, 40(1), 105-138. doi:10.1080/03057260408560204
Espinet M.et al. (2012).The role of Language in modelling the Natural World. En International Handbook of research in Science Education, Tobin K ed.
Fourez G. (1998). La construcción del conocimiento científico. Madrid: Narcea.
Giere, R. N. (1988). Explaining Science. doi:10.7208/chicago/9780226292038.001.0001
Gilbert, J. K., & Boulter, C. J. (Eds.). (2000). Developing Models in Science Education. doi:10.1007/978-94-010-0876-1
Gutiérrez R. (2004). La modelización y los processos de ense-anza/aprendizaje. Alambique, 42, 8-18.
Izquierdo-Aymerich, M., & Adúriz-Bravo, A. (2003). Science and Education, 12(1), 27-43. doi:10.1023/a:1022698205904
Izquierdo-Aymerich, M. (2012). School Chemistry: An Historical and Philosophical Approach. Science & Education, 22(7), 1633-1653. doi:10.1007/s11191-012-9457-5
Izquierdo Aymerich, M. (2014). LOS MODELOS TEÓRICOS EN LA «ENSEÑANZA DE CIENCIAS PARA TODOS» (ESO, NIVEL SECUNDARIO). Revista Bio-grafía Escritos sobre la biología y su enseñanza, 7(13), 69. doi:10.17227/20271034.vol.7num.13bio-grafia69.85
Justi R. (2006). La ense-anza de las Ciencias basada en modelos. Ense-anza de las Ciencias, 24(2), 173-184.
Marina J.A. (2005). Teoría de la inteligencia creadora. Anagrama: Madrid.
Márquez C., Izquierdo M. (2013). Projecte curricular "Competències de Pensament científic. Ciències 12-15". Revista Ciències, 26, 50-51.
Matinand J.L. (1986). Ense-anza y aprendizaje de la modelización. Ense-anza de las Ciencias, 4(1), 45-50.
Merino C. et al. (2011). Aportes a la modelización según el cambio químico. Educación Química, 22(3), 212-223.
Perkins D.N. (1989). Knowldge as design. London: Erlbaum.
Sensevy, G., Tiberghien, A., Santini, J., Laubé, S., & Griggs, P. (2008). An epistemological approach to modeling: Cases studies and implications for science teaching. Science Education, 92(3), 424-446. doi:10.1002/sce.20268
Sanmartí N. (2007). Evaluar para aprender. Barcelona: Graó.
Sanmartí N. (2002). Didáctica de las ciencias en la educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis
[-]