Resumen:
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[EN] Despite being the Spanish subsidiary of one of the largest groups dedicated to the production of machinery and cleaning systems, IPC Spain is hardly recognized in the Spanish market. Due to the recognition lost during ...[+]
[EN] Despite being the Spanish subsidiary of one of the largest groups dedicated to the production of machinery and cleaning systems, IPC Spain is hardly recognized in the Spanish market. Due to the recognition lost during the economic crisis, the turnover of IPC Spain, as well as its positioning and market share have fallen. In order to correct this situation, a marketing plan will be developed that includes a new strategy of communication and distribution for a segment still to be exploded in the company of the cleaning market, not professional cleaning. IPC España will try to reinforce its brand image through the irruption in this "new" market without leaving aside its professional and industrial facet, because following the guidelines of relational marketing, will try to get a strong client base increasing its index of Loyalty.
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[ES] Pese a ser la filial española de uno de los grupos más grandes dedicados a la producción de maquinaria y sistemas de limpieza, IPC España es apenas reconocida en el mercado español. Debido al reconocimiento perdido ...[+]
[ES] Pese a ser la filial española de uno de los grupos más grandes dedicados a la producción de maquinaria y sistemas de limpieza, IPC España es apenas reconocida en el mercado español. Debido al reconocimiento perdido durante la crisis económica, la facturación de IPC España, al igual que su posicionamiento y cuota de mercado han caído. Con el objeto de corregir esta situación, se va a desarrollar un plan de marketing que incluye una nueva estrategia de comunicación y distribución para un segmento aún por explotar en la empresa del mercado de la limpieza, la limpieza no profesional. IPC España tratará de reforzar su imagen de marca a través de la irrupción en este "nuevo" mercado sin dejar de lado su faceta profesional e industrial, pues siguiendo las directrices del marketing relacional, tratará de conseguir una sólida cartera de clientes aumentando su índice de fidelización.
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