- -

Estrategias metodológicas activas en la asignatura de “Bases de la Escuela Inclusiva” de la E.U. de Magisterio de Bilbao

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Estrategias metodológicas activas en la asignatura de “Bases de la Escuela Inclusiva” de la E.U. de Magisterio de Bilbao

Show full item record

Aróstegui Barandica, I.; Darretxe Urrutxi, L. (2016). Estrategias metodológicas activas en la asignatura de “Bases de la Escuela Inclusiva” de la E.U. de Magisterio de Bilbao. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 14(2):315-340. https://doi.org/10.4995/redu.2016.5986

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/81071

Files in this item

Item Metadata

Title: Estrategias metodológicas activas en la asignatura de “Bases de la Escuela Inclusiva” de la E.U. de Magisterio de Bilbao
Secondary Title: Active methodological strategies in the subject “Basis for an Inclusive School” taught at the Bilbao Teacher-Training College, Basque Country University
Author: Aróstegui Barandica, I. Darretxe Urrutxi, L.
Issued date:
Abstract:
[EN] This article’s contribution is to show an innovative, active and in dialogue with the students’ experience of classroom-based learning carried out with second year students reading the subject “Basis for an Inclusive ...[+]


[ES] La contribución de este artículo es presentar una experiencia innovadora, activa y dialogada de aprendizaje de aula en el marco de la formación inicial del profesorado de segundo curso de magisterio de la UPV/EHU ...[+]
Subjects: Inclusión educativa , Formación del profesorado , Metodologías activas , Aprendizaje activo , Coordinación docente , Transformación , Educative inclusion , Teacher training , Active learning , Academic staff coordination , Transformation
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2016.5986
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2016.5986
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record