- -

Descubriendo el enfoque formativo de la evaluación en un Curso de Matemáticas para estudiantes de Bioingeniería

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Descubriendo el enfoque formativo de la evaluación en un Curso de Matemáticas para estudiantes de Bioingeniería

Show full item record

Carrere, LC.; Miyara, A.; Ravera, E.; Escher, L.; Lapyckyj, I.; Pita, G.; Perassi, M.... (2017). Descubriendo el enfoque formativo de la evaluación en un Curso de Matemáticas para estudiantes de Bioingeniería. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 15(1):325-343. doi:10.4995/redu.2017.6334.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/85088

Files in this item

Item Metadata

Title: Descubriendo el enfoque formativo de la evaluación en un Curso de Matemáticas para estudiantes de Bioingeniería
Secondary Title: Understanding formative assessment in a mathematics course for Bioengineering students
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] This paper describes how formative assessment was introduced into a bioengineering mathematics course. This change was carried out within a Participatory Action Research project and involved a shift from ...[+]


[ES] Este trabajo describe cómo la evaluación formativa fue introducida en un curso de matemáticas para futuros bioingenieros. Este cambio se desarrolló en el contexto de una indagación enmarcada en los principios metodológicos ...[+]
Subjects: Educación matemática , Evaluación formativa , Investigación acción participativa , Mathematics education , Formative assessment , Participatory action research
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2017.6334
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2017.6334
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record