Resumen:
|
The research focuses on motion graphics infographics as a new mass media, as a result of technological convergence. Through the analysis How does sugar affects the brain (214), a short film produced by TED-Ed lesson, it ...[+]
The research focuses on motion graphics infographics as a new mass media, as a result of technological convergence. Through the analysis How does sugar affects the brain (214), a short film produced by TED-Ed lesson, it shows the whole process ranging from the study of the historical context of the infographics to the analysis of the way in which the graphic animation built agents involved in the construction of figures, and makes this technique so attractive; the motion graphic infographic is used more and more, especially in the communication and education field, occupying a privileged place. The second main objective focuses on the study of sound in motion graphics design, research that has a challenge in the digital age. The sound in the motion graphics is an aspect that is neglected and there are no strong theories of the creation of sound processes in audiovisual graphics. The relevance of the infographic design opens up new communication trends, and as a consequence the professionals must adapt to a new audience in a medium more digital.
[-]
El objetivo principal de la investigación se centra en el grafismo infográfico como nueva técnica comunicativa, fruto de la convergencia tecnológica. Mediante el análisis del vídeo didáctico How does sugar affects the brain ...[+]
El objetivo principal de la investigación se centra en el grafismo infográfico como nueva técnica comunicativa, fruto de la convergencia tecnológica. Mediante el análisis del vídeo didáctico How does sugar affects the brain (2014), producido por TED- Ed lesson, se desea ver el proceso entero que va desde el estudio del contexto histórico de la infografía científica hasta el análisis de la forma en la que se construye la animación gráfica en movimiento, con el propósito de observar qué agentes intervienen en la construcción de las figuras y hacen que esta técnica sea tan atractiva; cada vez más empleada en el ámbito de la comunicación y de la educación, ocupando un lugar privilegiado. El segundo objetivo, incide en el estudio del sonido en el grafismo infográfico, una investigación que supone un reto ante la corta vida de los motion graphic. El sonido en los gráficos en movimiento es un aspecto que se descuida y aún no existen teorías sólidas de los procesos de creación del sonido en el grafismo audiovisual. La relevancia del grafismo infográfico, abre nuevas tendencias comunicativas, y como consecuencia los profesionales del medio deben de adaptarse a una nueva audiencia en un medio cada vez más digital.
[-]
|