Resumen:
|
[EN] The introduction of new technologies in teaching is a challenge that teachers in Oprations Management have to deal with. "Socrative" is an application created in 2010 by profesor Amit Maimon, from School of Management ...[+]
[EN] The introduction of new technologies in teaching is a challenge that teachers in Oprations Management have to deal with. "Socrative" is an application created in 2010 by profesor Amit Maimon, from School of Management and Management of Massachusetts Institute of Technology (MIT). This tool allows to induce reflections on the meaning of concepts that are exposed in the classroom, requiring some response immediate from the studentes.
We consider that there are many advantages that can be obtained wtih the use of these technologies. It capture the interest of the student, promotes the involvement in a continuous working, favors collaboration in the classroom combating the "scenic fear" and allows to strengthen of knowledge. At the same time, helps to better retain what is explained and forces studentes to make mistakes or succeed, stimulating the debate.
[-]
[ES] La introducción de nuevas tecnologías en la docencia es un reto al que tenemos que hacer frente con urgencia los profesores de cualquier materia y por tanto también los profesores de Dirección de Operaciones. La idea ...[+]
[ES] La introducción de nuevas tecnologías en la docencia es un reto al que tenemos que hacer frente con urgencia los profesores de cualquier materia y por tanto también los profesores de Dirección de Operaciones. La idea básica es inducir a la reflexión sobre el significado de los conceptos y propiedades que se exponen en el aula, requiriendo alguna respuesta inmediata“Socrative” es una idea surgida 2010 y fue promovida por Amit Maimon, un profesor asistente en la Escuela de Administración y Dirección de Empresas del Instituto Tecnológico de Massachusetts (MIT). , nada más ser introducidos.
Consideramos que son muchas las ventajas que se pueden obtener con la utilización de este tipo de recursos: capta el interés del estudiante, le empuja a implicarse de forma continua, favorece la colaboración en el aula combatiendo el “miedo escénico”, permite afianzar el conocimiento paso a paso, ayuda a retener mejor lo explicado, obliga a todos a equivocarse o acertar y fomenta el debate]
[-]
|