- -

A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author López-Sánchez, José Ignacio es_ES
dc.contributor.author Fossas-Olalla, Marta es_ES
dc.contributor.author Rodríguez-Duarte, Antonio es_ES
dc.contributor.author Sandulli, Francesco D. es_ES
dc.date.accessioned 2018-01-03T10:26:47Z
dc.date.available 2018-01-03T10:26:47Z
dc.date.issued 2017-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/93847
dc.description.abstract [EN] This paper aims to show how an app can be a very useful tool to improve learning through knowledge management among students and professors. We will show the results of the survey to students from four Spanish universities on the use of the app. The results show that for the students the app is useful to review; to bring the subject up to date; to remember; to learn; to know and understand. es_ES
dc.description.sponsorship Los autores agradecen a la Universidad Complutense de Madrid la concesión y financiación del Proyecto de Innovación Innova-Docencia “Mejora de la participación en el aula y la motivación de los estudiantes mediante el uso de smarthphones” (nº 133, 2016-17). es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Working Papers on Operations Management
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Learning es_ES
dc.subject Knowledge management es_ES
dc.subject Smartphone es_ES
dc.subject App es_ES
dc.subject Higher education es_ES
dc.title A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students es_ES
dc.title.alternative Una nueva forma de aprender. El uso de una app(BLUNDER) para gestionar el conocimiento con estudiantes universitarios es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2017-06-16T07:07:11Z
dc.identifier.doi 10.4995/wpom.v8i0.7174
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation López-Sánchez, JI.; Fossas-Olalla, M.; Rodríguez-Duarte, A.; Sandulli, FD. (2017). A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students. Working Papers on Operations Management. 8(SP):86-91. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7174 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7174 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 86 es_ES
dc.description.upvformatpfin 91 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 8
dc.description.issue SP
dc.identifier.eissn 1989-9068
dc.contributor.funder Universidad Complutense de Madrid
dc.description.references González-Alvarez, N.; Cabeza-García, L.; Alonso-Martínez, D.; Godos-Diez, J.L. (2016) "La utilización de los smartphones para aumentar la motivación y rendimiento de los alumnos" en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7 es_ES
dc.description.references González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21n No. 2, art. M3. es_ES
dc.description.references Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) "Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7 es_ES
dc.description.references Tossell, C. C., Kortum, P., Shepard, C., Rahmati, A., & Zhong, L. (2014). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, 46(4), 713-724. doi:10.1111/bjet.12176 es_ES
dc.description.references Vázquez-Cano, E., & Sevillano García, L. (2015). El smartphone en la educación superior. Un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, 34(67), 114. doi:10.11144/javeriana.syp34-67.sese es_ES
dc.description.references Yan, G.; Rawat, D. B.; Shi, H.; Alnusair, A. (2014). Developing and applying smartphone apps in online courses. Journal of Information Systems Education, Vol. 25, No. 2, pp. 149-159. es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem