Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Canós Darós, Lourdes | es_ES |
dc.contributor.author | Pons Morera, Carlos | es_ES |
dc.contributor.author | Santandreu Mascarell, Cristina | es_ES |
dc.contributor.author | Vidal-Carreras, Pilar I. | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-01-09T11:25:42Z | |
dc.date.available | 2018-01-09T11:25:42Z | |
dc.date.issued | 2017-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/94268 | |
dc.description.abstract | [EN] In this paper we present some reflections about the process of evaluation of teaching as a starting point for an improvement. Without information there cannot be change. Any improvement in the classroom requires dealing with information coming from, first, the students as counterpart in the university learning teaching process; second, other colleagues who give their professional opinion and; third, of ourselves as lecturers, so that a complete evaluation is made from all points of view. | es_ES |
dc.description.sponsorship | Parcialmente subvencionado por el PIME A23 “Análisis de metodologías y su uso en la evaluación de las competencias transversales” de la Universitat Politècnica de València y el PIME A27 “Peer ranking: La evaluación pareada como metodología para la evaluación del pensamiento crítico de los alumnos | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Working Papers on Operations Management | |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Learning | es_ES |
dc.subject | Evaluation | es_ES |
dc.subject | Students | es_ES |
dc.subject | Critical friends | es_ES |
dc.subject | Lecturers | es_ES |
dc.title | Evaluation of teaching: some reflections | es_ES |
dc.title.alternative | La evaluación dela enseñanza: algunas reflexiones | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2017-06-16T07:07:45Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/wpom.v8i0.7163 | |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/UPV/PIME 2016-2017/A23/ES/Análisis de metodologías y su uso en la evaluación de las competencias transversales/ | es_ES |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/UPV/PIME 2016-2017/A27/ES/La evaluación pareada como metodología para la evaluación del pensamiento crítico de los alumnos/ | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto de Investigación para la Gestión Integrada de Zonas Costeras - Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Canós Darós, L.; Pons Morera, C.; Santandreu Mascarell, C.; Vidal-Carreras, PI. (2017). Evaluation of teaching: some reflections. Working Papers on Operations Management. 8(SP):67-71. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7163 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7163 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 67 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 71 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 8 | |
dc.description.issue | SP | |
dc.identifier.eissn | 1989-9068 | |
dc.contributor.funder | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R., Canós, L., de Juana, S., Manresa, E., Rienda, L., & Tarí, J. J. (2006). Quality performance assessment as a source of motivation for lecturers. International Journal of Educational Management, 20(1), 73-82. doi:10.1108/09513540610639602 | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2004a). La mejora de la calidad universitaria a través de la creación de redes docentes, Investigar en docencia universitaria. Re-des de colaboración para el aprendizaje, Marfil, pp. 373-389. | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2004b). Redes dinámicas en el proceso de ense-anza-aprendizaje, Espacios de participación en la investigación del aprendizaje universitario, Marfil, pp. 105-130. | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R., Canós, L., de Juana, S., Manresa, E., Rienda, L., & José Tarí, J. (2003). Critical friends: a tool for quality improvement in universities. Quality Assurance in Education, 11(1), 31-36. doi:10.1108/09684880310462065 | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2003a). Mejora de la calidad de la docencia, I Programa de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (edición electrónica), Marfil. | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2003b). Organización de empre-sas: mejora de la calidad de la docencia. Investigar Colaborativamente en Docencia Universitaria (edición electrónica). ICE/Vicerrectorado de Convergencia Europea y Calidad de la Universidad de Alicante. | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2003c). Evaluación de la calidad en las aulas a través de la creación de redes docentes, I Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria, Alicante. | es_ES |
dc.description.references | Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2002). Improving Quality in Uni-versity Education, Internacional Conference on Information and Comunication Technologies in Education, Badajoz. | es_ES |
dc.description.references | Bambino, D. (2002). Critical friends, Educational Leadership, March, pp. 25-27. | es_ES |
dc.description.references | Costa, A.L.; Kallick, B. (1993). Through the lens of a critical friend, Educational Leadership, Octubre, pp. 49-51. | es_ES |
dc.description.references | Palacios, A. (1980). Introducción a la didáctica, Cincel, Madrid. | es_ES |
dc.description.references | Suárez Díaz, R. (1985). La educación: su filosofía, su psicología, su método, Trillas, México. | es_ES |
dc.description.references | Titone, R. (1981). Metodología didáctica, Rialp, Madrid. | es_ES |