- -

Avaluació entre companys i treball en equip

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Avaluació entre companys i treball en equip

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Vidaurre Garayo, Ana Jesús es_ES
dc.contributor.author Ardid Ramírez, Miguel es_ES
dc.contributor.author Cuenca Gotor, Vanesa es_ES
dc.contributor.author Salinas Marín, Isabel es_ES
dc.contributor.author Molina Mateo, José es_ES
dc.contributor.author Riera Guasp, Jaime es_ES
dc.contributor.author Giménez Valentín, Marcos Herminio es_ES
dc.contributor.author Gómez Tejedor, José Antonio es_ES
dc.contributor.author Martínez Sala, Rosa María es_ES
dc.contributor.author Meseguer Dueñas, José María es_ES
dc.date.accessioned 2018-03-14T09:38:15Z
dc.date.available 2018-03-14T09:38:15Z
dc.date.issued 2015-06-10
dc.identifier.isbn 9788490483961
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/99328
dc.description.abstract [EN] The peer review is part of the collaborative learning in which students assess the work presented for other students. In this work, we present two types of evaluation related to effective communication: individual qualitative evaluation of oral presentation of problems, and collective quantitative evaluation of written documents presented by other teams. They have guidelines on how to conduct the assessment. The obtained results have been compared with the evaluation performed by the teachers. In regard to qualitative evaluation, the order of results of oral presentations, performed by teachers and peer review, is the same. In the quantitative evaluation of written documents the differences among teachers and peer review are reasonable. In addition, the evaluation reasoning indicates that students have performed a rigorous work as peer reviewers which should contribute to its learning process. es_ES
dc.description.abstract [ES] La evaluación entre compañeros es una forma de aprendizaje colaborativo en el que los estudiantes valoran el producto de aprendizaje de otros estudiantes. En nuestro caso, realizan dos tipos de evaluaciones relacionadas con la comunicación efectiva: evalúan cualitativamente presentaciones orales de ejercicios, y en equipo evalúan cuantitativamente documentos con la resolución de problemas de otros equipos. Se les han dado pautas sobre cómo llevar a cabo la evaluación. El resultado ha sido comparado con la evaluación hecha por los profesores. En la evaluación cualitativa, la ordenación por cualidad de los alumnos coincide con la de los profesores, i en la cuantitativa, las diferencias entran dentro de lo razonable entre profesores expertos. Además, la argumentación que hacen a las calificaciones demuestra un trabajo de evaluación riguroso y un aprendizaje a través del trabajo hecho por los compañeros. es_ES
dc.description.abstract [CA] L’avaluació entre companys és una forma d’aprenentatge col·laboratiu en què els estudiants valoren el producte d’aprenentatge d’altres estudiants. En el nostre cas, efectuen dos tipus d’avaluació relacionats amb la comunicació efectiva: avaluen qualitativament presentacions orals d’exercicis, i en equip avaluen quantitativament documents amb la resolució de problemes d’altres equips. Se’ls han donat pautes sobre com dur a terme l’avaluació. El resultat ha sigut comparat amb l’avaluació feta pels professors. En l’avaluació qualitativa, l’ordenació per qualitat dels alumnes coincideix amb la dels professors, i en la quantitativa, les diferències entren dins de les raonables entre professors experts. A més, l’argumentació que fan a les qualificacions demostra un treball d’avaluació rigorós i un aprenentatge a través del treball fet pels companys. es_ES
dc.description.sponsorship Aquest treball ha estat finançat per la Universitat Politècnica de València a través del projecte PIME/2014/A/025/A (Convocatòria de Projectes d'Innovació i Convergència de la UPV). Ens agradaria donar les gràcies a l'ICE de la Universitat Politècnica de València, per la seua ajuda a través del programa d'innovació i qualitat de l'educació i per donar suport a l'equip d'Innovació en Metodologies Actives per l’Aprenentatge de la Física (e-MACAFI). es_ES
dc.format.extent 8 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation UPV/PIME/2014/A/025/A es_ES
dc.relation.ispartof In-Red 2015 - CONGRESO NACIONAL DE INNOVACIÓN EDUCATIVA Y DE DOCENCIA EN RED es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Educación superior es_ES
dc.subject Enseñanza superior es_ES
dc.subject Tecnologías y educación es_ES
dc.subject Innovación educativa es_ES
dc.subject Aprenentatge col·laboratiu es_ES
dc.subject Treball en equip es_ES
dc.subject Comunicació efectiva es_ES
dc.subject Avaluació orientada a l'aprenentatge es_ES
dc.subject Avaluació entre companys es_ES
dc.subject.classification FISICA APLICADA es_ES
dc.title Avaluació entre companys i treball en equip es_ES
dc.title.alternative Evaluación entre compañeros y trabajo en equipo es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/INRED2015.2015.1608
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada es_ES
dc.description.bibliographicCitation Vidaurre Garayo, AJ.; Ardid Ramírez, M.; Cuenca Gotor, V.; Salinas Marín, I.; Molina Mateo, J.; Riera Guasp, J.; Giménez Valentín, MH.... (2015). Avaluació entre companys i treball en equip. En In-Red 2015 - CONGRESO NACIONAL DE INNOVACIÓN EDUCATIVA Y DE DOCENCIA EN RED. Editorial Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/INRED2015.2015.1608 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename In-Red 2015 - Congreso de Innovación Educativa y Docencia en Red de la Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.conferencedate June 30-July 01,2015 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/INRED/INRED2015/paper/view/1608 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\1608 es_ES
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record