Serrano Cruz, José Ramón; Olmeda González, Pablo Cesar; Tiseira Izaguirre, Andrés Omar; García-Cuevas González, Luis Miguel; Lefebvre, Alain(SAE International, 2013-06)
This work presents a study to characterize and quantify the
mechanical losses in small automotive turbocharging systems.
An experimental methodology to obtain the losses in the
power transmission between the turbine and ...
Dasí Rodríguez, Fabián(Universitat Politècnica de València, 2017-10-04)
Los motores de combustión interna alternativa (MCIA) son empleados en distintos
modos de transporte por lo que el medio y altitud va a variar en función de la
aplicación. Aun así, éstos deben mantener las prestaciones ...
Serrano, J.R.; Piqueras, P.; De La Morena, Joaquín; Ruiz-Lucas, María José(MDPI AG, 2020-11)
[EN] The earlier activation of the catalytic converters in internal combustion engines is becoming highly challenging due to the reduction in exhaust gas temperature caused by the application of CO2 reduction technologies. ...
[EN] The automotive industry is driven its efforts to cleaner internal combustion engines. As a result, the engine has become conditioned by the exhaust aftertreatment systems. The regeneration of wall-flow particulate ...
Serrano, J.R.; Piqueras, P.; De La Morena, Joaquín; Sanchis-Pacheco, Enrique José(MDPI AG, 2019-12-09)
[EN] Late fuel post-injections are the most usual strategy to reach high exhaust temperature for the active regeneration of diesel particulate filters. However, it is important to optimise these strategies in order to ...
[EN] Fuel lubricity prevents wear between metallic parts in relative motion inside the injection system of combustion engines. Among diesel fuels, paraffinic (gas-to-liquid or hydrotreated oils) and biodiesel (methyl esters) ...
Inhestern, Lukas Benjamin(Universitat Politècnica de València, 2019-05-02)
[ES] Para lograr una correspondencia óptima entre el turbocompresor y el motor de combustión interna en un amplio rango del mapa de operación del motor, su compleja interacción se analiza comúnmente por medio de modelos ...
Pérez Candela, Emilio(Universitat Politècnica de València, 2015-11-17)
El objetivo principal de los trabajos anteriormente citados es el de mejorar los procedimientos existentes e introducir nuevos para que las últimas ampliaciones de la planta no se vean afectadas por procedimientos obsoletos ...
Serrano, J.R.; López, J. Javier; Climent, H.; Gómez-Vilanova, Alejandro(Elsevier, 2023-12-01)
[EN] The internal combustion engine's (ICE) electrification calls to question ICE concepts nowadays, leading to new engine architectures conceived to operate as series hybrids. This is the case of the unit analyzed in this ...
Serrano, J.R.; Piqueras, P.; De La Morena, Joaquín; Gómez-Vilanova, Alejandro; Guilain, Stephane(Elsevier, 2021-01-15)
[EN] New generation of spark ignition (SI) engines are expected to represent most of the future market share in a context of powertrain hybridization. Nevertheless, the current technology has still critical challenges in ...
This article describes a methodology for the optimization of a bottoming cycle as a waste heat recovering system in vehicles. The methodology is applied to two particular cases in order to evaluate the preliminary energetic ...
Ospina Loaiza, Diego Fernando(Universitat Politècnica de València, 2011-11-29)
El presente documento propone una metodología para la extensión de los mapas de gasto y eficiencia de las turbinas radiales basado en la física del sistema, parámetros geométricos y datos experimentales y que permitirá la ...
Lujan Martinez, José Manuel; Serrano Cruz, José Ramón; Dolz Ruiz, Vicente; Sánchez Serrano, Jaime(Elsevier, 2012-07)
An Organic Rankine Cycle (ORC) is considered as one of the most environmental-friendly ways to convert different
kinds of low temperature energies, i.e. solar, geothermal, biomass and thermal energy of exhaust gases into ...
Galiana Amorós, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2021-10-04)
[ES] Se ha diseñado el sistema de sobrealimentación de un innovador motor de pistones opuestos de dos tiempos. El diseño se ha centrado en la optimización del consumo específico y de la potencia específica para a un sistema ...
[EN] Considering the concerns for emissions reduction in the maritime sector, the present paper evaluates, through modeling and simulation, oxy-fuel combustion in a two-stroke ship engine (2SE) and the best production ...
Farih Ouzzaouit, Manal(Universitat Politècnica de València, 2022-09-05)
[ES] El proyecto pretende modelar las turbomáquinas que componen un ciclo de Brayton inverso en operación criogénica. Tanto compresores como turbina serán modelados en condiciones de operación reales y los modelos serán ...
Gómez Vilanova, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2022-04-01)
[ES] Se espera que la nueva generación de motores de encendido provocado represente la mayor parte del mercado en el contexto de la propulsión de vehículos con o sin hibridación. Sin embargo, la tecnología actual todavía ...
Burgos Quevedo, Paula Rossana(Universitat Politècnica de València, 2023-10-27)
[ES] Teniendo en cuenta la preocupación por la reducción de emisiones en el sector marítimo, el presente trabajo evalúa, mediante modelado y simulación, la oxicombustión en un motor de barco de dos tiempos (2SE) y la mejor ...
Los modelos lineales para identificar los puntos críticos
de funcionamiento de ejes dependen en gran medida
de los coeficientes lineales que representan la
película de lubricación en la que el eje se apoya y
las fuerzas ...