Subiela Estupiña, Héctor(Universitat Politècnica de València, 2022-09-27)
[ES] El presente trabajo expone el proceso de creación de un guion de largometraje. Estructuralmente es de carácter teórico-práctico. En primer lugar, repasa algunas de las teorías y procesos de escritura propuestas por ...
Mestre-Mestre, Eva M.(Serv. Publicaciones de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 2022)
[EN] In our globalised world, the need of a common language is encouraging the massive learning of English. Much effort has been dedicated to help improve proficiency at different levels of language learning, but, as ...
Bonet Solves, Victoria Eugenia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The introduction of the Bologna Process in the School of Architecture at the Universitat
Politècnica de València was an opportunity to rethink and propose new subjects related
to Art. A decision was made to offer a ...
Fernández Izquierdo, Borja(Universitat Politècnica de València, 2022-07-14)
[ES] Este trabajo presenta un conjunto de pinturas y dibujos en los que el texto escrito es el elemento protagonista. El humor y la crudeza se unen en la búsqueda de crear nuevos objetos poéticos, con los que poder reflejar ...
Ventura Blanch, Ferran(Universitat Politècnica de València, 2020-11-17)
[EN] This article explores the training Rem Koolhaas received during his early student years, his evolution in architectural drawing, and his use of writing as a tool in the design process. We will examine his initial works ...
Balius, Andreu(Universitat Politècnica de València, 2013-10-28)
[EN] Unlike Western writing, in Arabic calligraphy the im-age of the written word has priority over the drawing of the individual letter, hence its evocative power is in the force of the calligraphic image that issues from ...
Whittaker, Rachel; Lövstedt, Ann-Christin(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] This paper presents the motivation, organization, implementation and evaluation of the Comenius multilateral project, Teacher Learning for European Literacy Education (TeL4ELE), taking the perspective of one of the ...
Pérez Abril, Mauricio; Rodríguez Manzano, Alfonso(Universitat Politècnica de València, 2013-04-30)
[ES] El propósito de la investigación ¿Para qué se lee y se escribe en la universidad colombiana? Un aporte a
la consolidación de la cultura académica del país fue caracterizar las prácticas de lectura y escritura
dominantes ...