Silva Cárdenas, María Belén(Universitat Politècnica de València, 2022-10-04)
[ES] La economía circular propone un modelo de producción y consumo en el que los
productos, materias primas y desechos se pueden utilizar de forma recurrente,
manteniéndose durante más tiempo en el sistema productivo y ...
Peiró Signes, Angel; Miret Pastor, Luis Gaspar; Segarra-Oña, Marival(Elsevier, 2020-07)
[EN] Fisheries and aquaculture are incorporating environmental management system (EMS) tools and certified sus- tainable products as part of their strategic priorities. Firms have different ways to certify their environmental ...
Basabe Moreno, Mauricio(Universitat Politècnica de València, 2013-03-14)
En la actualidad, amplios sectores de la sociedad asumen el respeto al
medio ambiente como una responsabilidad de todos, aprovechando
diligentemente los recursos naturales y previniendo la contaminación a
través de ...
Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Miguel Molina, María Blanca de; Carabal Montagud, María Angeles; Segarra Oña, María del Val; Peiró Signes, Angel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving and the design of conceptual mobile maps, provides clarity and helps to make ideas more visible, tangible and sequential. Mobile cards allow to obtain system models more ...
Miret Pastor, Luis Gaspar; Peiró Signes, Angel; Segarra Oña, María del Val; Herrera Racionero, Paloma(Elsevier, 2014-05)
[EN] Sustainability and fishery must be a linked concept when considering the future of the natural resources. The environmental impacts of global seafood production and the effects of the intensive exploitation of our ...
Segarra Oña, María del Val; Carrascosa López, Conrado; Segura García del Río, Baldomero; Peiró Signes, Angel(Iasi, Romania; Gheorghe Asachi Technical University of Iasi, 2011-12)
[EN] Industrial firms around the world are focusing on environmental sustainability seeking competitive advantages. Environmental
proactivity stands as a fundamental part of these actions. The objective of this work is ...
Marín García, Juan Antonio; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Ribes Giner, Gabriela; Canós Darós, Lourdes; Albors Garrigós, José; Segarra Oña, María del Val; González Ladrón de Guevara, Fernando Raimundo; Miguel Molina, María Blanca de; Cervelló Royo, Roberto Elías; García García, Fernando; Cortés López, Juan Carlos(Universitat Politècnica de València, 2012-07-04)
Criterios y niveles que definen la calidad de un trabajo final de master
Marín García, Juan Antonio; Ribes Giner, Gabriela; Canós Darós, Lourdes; Albors Garrigós, José; Segarra Oña, María del Val; González Ladrón de Guevara, Fernando Raimundo; Miguel Molina, María Blanca de; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Cervelló Royo, Roberto Elías; García García, Fernando; Cortés López, Juan Carlos(Universitat Politècnica de València, 2012-07-04)
Criterios y niveles que definen la calidad de un trabajo final de master
Segarra Oña, María del Val; Peiró Signes, Angel; Rohit Verma(SAGE Publications (UK and US), 2011-12)
[EN] As the number of hotels that are strongly interested in sustainability-related issues increases, the hotel industry is still seeking consensus on how sustainability can be measured and managed. One standard that ...
Carrascosa López, Conrado; Segarra Oña, María del Val; Peiró Signes, Angel; Segura García del Río, Baldomero(Clute Institute, 2012-05)
[EN] The purpose of this paper is to study the concept of environmental proactivity and its application to manufacturing industries. The literature on environmental proactivity and its application to different types of ...
Peiró Signes, Angel; Segarra Oña, María del Val; Miguel Molina, María Blanca de; de-Miguel-Molina, María(Clute Institute, 2012)
[EN] Environmental proactivity is raised as a fundamental part of the corporate social responsibility of companies. Moreover, environmentally responsible behavior is part of the culture of the company and generates both, ...
García Giménez, Jimena(Universitat Politècnica de València, 2014-06-13)
[ES] Hoy en día las estrategias de marketing a través de internet tienen una gran
influencia en el éxito de una empresa. El marketing online se puede definir como el
uso de Internet para promocionar y vender productos y ...
Arguello Estrada, Alejandra Paulina(Universitat Politècnica de València, 2020-10-13)
[ES] Se trata del estudio de 3 nuevas o crecientes en popularidad, teorías económicas: circular, compartida y solidaria, que pretende generar un nuevo modelo de producto con miras al desarrollo social a través de identificar ...
PAYA MARTINEZ, ANA-MARIA(Universitat Politècnica de València, 2013-10-15)
El respeto al medioambiente está calando en la sociedad moderna a todos los
niveles. Los ciudadanos, las instituciones públicas y también las empresas son
conscientes del papel que desempeñan en la protección del ...
Carrascosa López, Conrado(Universitat Politècnica de València, 2012-09-10)
Resumen de la Tesis "Estudio de la proactividad medioambienta:l:e!l_las empresas
industriales de la Comunidad Valenciana: Identificación de patrOliés de _
comportamiento.
Interés del estudio.
El propósito de esta tesis ...
Blanco Lora, Isabel; Segarra Oña, María del Val(Dirección General de Investigaciones de la Universidad Pontificia Bolivariana. Seccional Bucaramanga, 2013)
El E-Marketing podría definirse como el uso de Internet como fuente de publicidad y difusión con el fin de aumentar las ventas de los productos o servicios ofertados. Una encuesta fue llevada a cabo a las Micro, Pequeñas ...