Cremades Botella, Andrés(Universitat Politècnica de València, 2019-09-24)
[ES] En este documento se presenta el desarrollo de diferentes métodos para realizar mediciones en túnel de viento. Estos métodos se dividen entre aquellos que miden las cargas sobre el modelo y los no intrusivos que miden ...
Tiseira, Andrés-Omar; García-Cuevas González, Luis Miguel; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; GARCIA TISCAR, JORGE(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[EN] During the last years, it is well known that the curricula of the different engineering firms have undergone drastic changes in all the countries belonging
to the European Union. Specifically, one of the concepts that ...
Margot, Xandra; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; Gómez-Soriano, Josep; Escalona-Cornejo, Johan Enrique(Elsevier, 2021-07-25)
[EN] The need to improve the thermal efficiency of gasoline engines used in hybrid vehicles, has led to explore new solutions for reducing engine heat losses. Hence, it is important for the car manufacturers to be able to ...
Gil Megías, Antonio; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; Mares, Andrea; Serra, Juan; Sánchez-Nevárez, Manuel Ignacio; Miralles, Manuel(Springer-Verlag, 2021-09)
[EN] During the last years, several kinds of Embolic Protection Devices (EPD) have been developed, with the aim of minimizing complication caused by thrombi generated during Carotid Artery Stenting (CAS). These devices are ...
[EN] The health awareness that has arisen from the COVID pandemic has been translated into interest in studying the contagion methods of airborne viruses. The cough mechanism is one cause of virion spread. To analyze this ...
Jiménez Rosellón, Elena(Universitat Politècnica de València, 2020-11-04)
[ES] Estudio en profundidad de los métodos matemáticos que analizan la evaporación de líquidos, y más en concreto, sobre una gota de fuel durante la combustión. Además, entender la susceptibilidad y sensibilidad en estos ...
García-Cuevas González, Luis Miguel; Gil Megías, Antonio; Navarro García, Roberto; Quintero Igeño, Pedro Manuel(Universitat Politècnica de València, 2020-06-11)
En este artículo vamos a presentar cómo se puede reconstruir la solución para calcular los flujos entre celdas en el método de volúmenes finitos para la resolución de problemas de mecánica de fluidos computacional. Además, ...
García-Cuevas González, Luis Miguel; Gil Megías, Antonio; Navarro García, Roberto; Quintero Igeño, Pedro Manuel(Universitat Politècnica de València, 2020-06-12)
En este artículo vamos a presentar los principales tipos de mallas utilizados en problemas de mecánica de fluidos computacional mediante la aproximación de volúmenes finitos. Se describen las mallas estructuradas y no ...
García-Cuevas González, Luis Miguel; García Tíscar, Jorge; Bares Moreno, Pau; Gil Megías, Antonio; Quintero Igeño, Pedro Manuel(2022-08-02)
En este objeto de aprendizaje explicamos un procedimiento sencillo para caracterizar la pérdida de carga o el coeficiente de descarga de un espécimen como un agujero calibrado en un conducto unidimensional.
Romero Huedo, Miquel Ferran(Universitat Politècnica de València, 2018-01-08)
Aunque el estudio mediante CFD de un aerogenerador produce resultados útiles y muy detallados, no es fácilmente aplicable a tareas de optimización/diseño geométrico, debido a la alta carga computacional que el método ...
[EN] The 3D Conjugate Heat transfer (CHT) calculation of the heat transfer from the gas to the walls of a combustion chamber requires very fine meshing, particularly so when the walls are coated with a very thin insulation ...
Juan Oliver, Clemente Javier(Universitat Politècnica de València, 2021-01-11)
[ES] El uso de la energía eólica para la generación de energía es cada vez más atractivo y está ganando una gran participación en el mercado de producción de electricidad en todo el mundo.
En este estudio se podrán ver ...
Torregrosa, A. J.; García-Cuevas González, Luis Miguel; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; Cremades-Botella, Andrés(Elsevier, 2021-08)
[EN] Aeroelastic Computational Fluid Dynamics simulations have traditionally been associated to a high computational cost, making them prohibitive in a initial phase of the design. Analytic models, which may not be accurate ...
Torregrosa, A. J.; Gil, A.; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; Cremades-Botella, Andrés(Elsevier, 2022-08)
[EN] Decarbonization requirements have extended the use of wind turbines by orders of magnitude. Due to their high stiffness-to-weight ratio, composite materials have been widely used for manufacturing the turbine blades ...
Sánchez Gutiérrez, Luis Enrique(Universitat Politècnica de València, 2023-09-29)
[ES] Este trabajo académico estudia la influencia de la geometría externa de pequeñas aeronaves en cómo se desplaza el fluido y por tanto cómo se ven afectados sus parámetros aerodinámicos. El objetivo del estudio es ...
[EN] Accurate prediction of Flow Induced Vibration phenomena is currently a field of major interest due to the use of lightweight materials in the automotive and aerospace industry. This article studies the turbulent flow ...
[EN] Reducing structure weigh is one of the main strategies for decreasing environmental and manufacturing costs of engineering solutions. The reduction in material is normally related with a higher impact of aeroelastic ...
Torregrosa, A. J.; Gil, A.; García-Cuevas González, Luis Miguel; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; Denia, F. D.(Elsevier, 2018)
[EN] Acoustic components have been extensively studied supposing perfectly rigid behavior. Although some works have been performed for the radiated sound in the case of a flexible element, an important lack of information ...
Olmeda, P.; Margot, Xandra; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; Escalona-Cornejo, Johan Enrique(Elsevier, 2021-06)
[EN] In the recent paper "Surface temperature of a multi-layer thermal barrier coated wall subject to an unsteady heat flux" by G. Koutsakis, G. F. Nellis, J. B. Ghandhi, Int. J. Heat Mass Transfer 155(2020), 119645 the ...
Muñoz Fuentes, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2020-09-17)
[EN] Despite being probably the safest transport, part of the society still having much more respect for a flight than for doing the same travel by car or another ground means of transport. Largely because of it, does not ...