[EN] This article explores the vision of Management Consulting Firms (MCF) specialized in internationalization processes of Spanish companies in China. The main objective is to shed light on a process full of uncertainty ...
Yao, Wenbo(Universitat Politècnica de València, 2020-12-21)
[ES] Este trabajo final de máster analiza las oportunidades posibles que pueden obtener jamón de marca española en el mercado chino. Se utiliza principalmente el análisis PEST para analizar y estudiar el entorno macro del ...
Pardo Furió, Esther(Universitat Politècnica de València, 2014-09-22)
[ES] El
trabajo consiste en un análisis y propuesta de mejora de una empresa familiar
valenciana de cara a
su internacionalización.
José Manuel Pardo
SL es la empresa objeto del
estudio, para el cual es preciso ...
Martínez García, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2019-04-12)
[ES] Este trabajo tiene como objetivo analizar en profundidad a una empresa del sector del mueble: Emuca S.A. Con casi cuarenta años de experiencia en el mercado y presencia en más de cincuenta países, el core business de ...
[EN] Purpose - For the specific topic of multinationals in clusters, both regional strands and international business
and management literatures address the topic from different yet intertwined perspectives. This study ...
The creation of the European Higher Education Area (EHEA) has evidenced the need for the development of language policies at
universities. University-based language centres have made a great contribution to the development ...
Saulich, Christina; Lehmann, Tine(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] Globalisation has altered the conditions of work and learning in Europe. Many European countries specialise in non-offshorable, knowledge- and skill-intensive tasks which require a highly educated workforce that is ...
Pascual Cuervo-Arango, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2015-07-15)
[ES] Palabras como “comercialización” o “internacionalización” son conceptos básicos y
rutinarios que toda empresa que desee expandirse o ya se haya expandido a otros
mercados fuera de su ámbito nacional debe conocer.
Sin ...
Vallejo Ferre, Santiago(Universitat Politècnica de València, 2022-02-28)
[EN] The thesis focuses on studying the characteristics of Finland as a country and target
market for the internationalization of Tutto Piccolo and the analysis of the most viable
entry mode for the case company. Tutto ...
Expósito Álvarez, Javier; Tomas Miquel, Jose Vicente(Iseun, 2014-10)
[EN] This work aims at defining a model to aid decision making in the selection process of export markets. Supported by a total of 98 variables grouped into 31 barriers to export from 6 different families (knowledge, ...
Sánchez Mechó, Mario(Universitat Politècnica de València, 2016-09-08)
[ES] El proyecto consiste en la creación de una aplicación móvil que permite llevar a cabo el
recuento de artículos de una tienda, diferenciándolos por tallas y colores. El recuento se podrá
realizar tanto introduciendo ...
Sanahuja Velez, Gisela(Universitat Politècnica de València, 2017-09-01)
This PhD thesis, which is presented in the mode of published articles, explores the differentiating factors of a High Academic Achievement Program at a public technological university in Spain and how they can affect the ...
Dallagi, Sana(Universitat Politècnica de València, 2021-09-15)
[ES] Hoy en día, debido a la crisis sanitaria Del coronavirus en el mundo, el comercio electrónico se
ha convertido en un sector dinámico ofreciendo un mercado proactivo, volviéndose cada vez más
popular en la vida diaria ...
Hao, Xiaoqian(Universitat Politècnica de València, 2022-10-27)
[ES] La plataforma de vídeos cortos TikTok se creó sobre la base de la versión china de la aplicación DOUYIN. TikTok comenzó su negocio internacional con un fuerte apoyo financiero y técnico de su empresa matriz ByteDance, ...
Lozano Torró, Alicia(Universitat Politècnica de València, 2016-11-11)
[EN] From 2007 Spain is involved in a deep crisis that has caused the construction companies have changed a high volume of business and growth to a sharp contraction in public and private demand. In response to this situation ...
Garcés Bautista, Jose Luis; Estelles Miguel, Sofia; Peris Ortiz, Marta; Valero Córdoba, Gladys Mireya(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-02-21)
[EN] New theories of internationalization and their methodologies propose the union of two or more companies to satisfy requirements in international markets. Joint ventures, international licenses, foreign investors or ...
Portero Taulet, Borja(Universitat Politècnica de València, 2013-10-01)
Durante la última década ha aumentado notablemente el interés por China y la multilocalización en el
gran gigante asiático, tanto en el campo profesional como en el académico, propiciando el nacimiento
de una nueva ...
[EN] The European Union is taking action on enhancing entrepreneurship in Europe and recommends appropriate entrepreneurship training in schools and higher education institutions. Due to the globalization of businesses it ...
Strenger, Natascha; Frerich, Sulamith(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-10-27)
[EN] This paper introduces the framework conditions of the internationalization
process of the higher education system in Germany and gives an overview of
the implementation of international Master’s programmes in ...
At the Alcoy Campus of the Universitat Politècnica de València, we were challenged to obtain the first double degree for our campus. This double degree was established for a Mechanical Engineering major, and our partner ...