Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas- Vol. 01 (2006)
Tabla de contenidos
Artículos
LA INMIGRACIÓN NO HABLANTE DE ESPAÑOL EN ESPAÑA: SITUACIÓN Y CARACTERÍSTICAS
MODELOS REPRESENTATIVOS DE DOCUMENTACIÓN TERMINOGRÁFICA Y SU APLICACIÓN A LA TERMINOLOGÍA LINGÜÍSTICA
IS AN IMAGE WORTH A THOUSAND WORDS? NET REPRESENTATIONS OF THE BOOK INDUSTRY
HACIA EL EEES: CAMBIOS EN METODOLOGÍA Y EVALUACIÓN EN LA ASIGNATURA ALEMÁN COMO SEGUNDA LENGUA EN LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA (ESPAÑA)
A RHETORICAL ANALYSIS APPROACH TO ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES
IMPLANTACIÓN DEL “FIVE-STEP MODEL” DE G. SALMON EN LA CREACIÓN DE CURSOS VIRTUALES: DESCRIPCIÓN METODOLÓGICA Y ALGUNAS CONCLUSIONES DE VARIOS ESTUDIOS DE CASO DE LA UNED
Ruipérez, Germán; Castrillo, Mª Dolores; García Cabrero, José Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2006)
[EN] This paper reports on the research carried out to test the effectiveness of Salmon’s 5-step
model, which is characterized by a constructivist approach. The conclusions are based on case studies
developed at the ...
Holzinger, Herbert J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2006)
El presente trabajo analiza los cambios en metodología y evaluación introducidos en la asignatura Alemán como segunda lengua con el fin de adaptar la enseñanza universitaria al futuro Espacio Europeo de Enseñanza Superior ...
Gea Valor, Mª Lluïsa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2006)
[EN] This study focuses on the book industry homepage, a digital genre which has emerged as a result of the many multimedia and technical capabilities of the online system. Traditionally, publishing firms have made use of ...
Casas Gomez, Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2006)
[EN] In this article we are going to review the fields usually comprised within the most representative
models of records formulated by some terminologists, with the objective of carrying out a productive
terminographic ...
Andión Herrero, Mª Antonieta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2006)
[EN] In the present article we define the adult immigrant student in Spain and their characterization
as a social collective, as well as their most common particularities. The immigrants are an heterogeneous
collective, ...