Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas- Vol. 04 (2009)
Tabla de contenidos
Artículos
ABOUT THE INTEGRATION OF B-LEARNING IN EPP TO REINFORCE LEARNER AUTONOMY
ALL OR NOTHING: A SEMANTIC ANALYSIS OF HYPERBOLE
ZUR WASSERMETAPHORIK IN PHRASEOLOGISMEN DER WIRTSCHAFTSSPRACHE. EINE KOGNITIVE STUDIE ANHAND DES DEUTSCHEN UND SPANISCHEN
LA INFLUENCIA DE LAS FORMAS INARTICULADAS, INTERJECCIONES Y ONOMATOPEYAS INGLESAS EN LOS TEBEOS ESPAÑOLES
A COGNITIVE-AXIOLOGICAL APPROACH TO PRINT ECO-ADVERTISEMENTS IN THE ECONOMIST: THE ENERGY SECTOR UNDER SCRUTINY
CONDICIÓN E HIPÓTESIS MÁS ALLÁ DE LO REAL Y LO IRREAL
THEORETISCHER UND EMPIRISCHER VERGLEICH ZUM DEUTSCHEN SPRACHERWERB
UNA APROXIMACIÓN AL ANÁLISIS CRÍTICO DE LOS DISCURSOS EVALUATIVOS (ACDE)
DESIGNING EAP MATERIALS BASED ON INTERCULTURAL CORPUS ANALYSES: THE CASE OF LOGICAL MARKERS IN RESEARCH ARTICLES
CULTURAL DOMAINS: TRANSLATION PROBLEMS
EFFECTS OF CROSS-LINGUISTIC INFLUENCES ON SECOND LANGUAGE ACQUISITION: A CORPUS-BASED STUDY OF SEMANTIC TRANSFER IN WRITTEN PRODUCTION
A FIRST APPROACH TO THE LEXICAL PROFILE OF TELECOMMUNICATION ENGLISH: FREQUENCY, DISTRIBUTION, RESTRICTION AND KEYNESS
CONSIDERACIONES PRAGMÁTICAS EN LA TRADUCCIÓN DE LAS INTERJECCIONES DEL INGLÉS AL ESPAÑOL: EL CASO DE LA NOVELA BRITÁNICA JEMIMA B.
ESQUEMAS SOCIO-COGNITIVOS DE GÉNERO EN EL DISCURSO DE INGENIERÍA DE EDIFICACIÓN: ESTUDIO DE LA PERCEPCIÓN EN UNA POBLACIÓN MUESTRAL DE ESTUDIANTES
Reseñas
RESEÑA DE GOTTLIEB, M. 2006. ASSESSING ENGLISH LANGUAGE LEARNERS: BRIDGES FROM LANGUAGE PROFICIENCY TO ACADEMIC ACHIEVEMENT.
RESEÑA DE DEFIOR CITOLER, S., FONSECA, L., GOTTHEIL, B., ALDREY, A., ROSA, G., PUJALS, M., JIMÉNEZ FERNÁNDEZ, G. Y SERRANO CHICA, F.D. 2006. LEE. TEST DE LECTURA Y ESCRITURA EN ESPAÑOL.
RESEÑA DE DÖRNYEI, Z.; CSIZÉR, K. AND NÉMETH, N. 2006. MOTIVATION, LANGUAGE ATTITUDES AND GLOBALISATION.
RESEÑA DE PHILIP H. AND MIKE LEVY. J. 2006. TEACHER EDUCATION IN CALL
Corbacho Sanchez, Alfonso(Editorial Universitat Politècnica de València, 2009)
[EN] This paper focuses on the German and the Spanish metaphoric expressions that stem from the
conceptual metaphor MONEY IS WATER. A contrastive analysis of these expressions shows that they are
useful tools not only ...
Londoño Zapata, Oscar Iván(Editorial Universitat Politècnica de València, 2009)
[EN] In the present paper some of the issues and results concerning the research project entitled “A
critical analysis of the evaluative discourse of Spanish Language teachers in 10th and 11th grade in schools in
Ibagué” ...
Grümpel, Claudia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2009)
[EN] The data we provide in the following paper are a result of a two-year-study (Grümpel, 2000) and several
transversal studies (Martínez, 2005). The paper particularly focuses on the right periphery, object-verbstruct ...