- -

El verbo y su enseñanza. Hacia un modelo de enseñanza de la gramática basado en la actividad reflexiva

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El verbo y su enseñanza. Hacia un modelo de enseñanza de la gramática basado en la actividad reflexiva

Show full item record

Fabregat Barrios, S. (2018). El verbo y su enseñanza. Hacia un modelo de enseñanza de la gramática basado en la actividad reflexiva. Lenguaje y Textos. (47):115-117. doi:10.4995/lyt.2018.9108

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/105260

Files in this item

Item Metadata

Title: El verbo y su enseñanza. Hacia un modelo de enseñanza de la gramática basado en la actividad reflexiva
Author: Fabregat Barrios, Santiago
Issued date:
Abstract:
[ES] Reseña del libro siguiente: Camps, A. y Ribas Seix, T. (coords.) El verbo y su enseñanza Hacia un modelo de enseñanza de la gramática basado en la actividad reflexiva Octaedro: Barcelona, 2017
Subjects: Enseñanza de la gramática , L1
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Lenguaje y Textos. (issn: 1133-4770 )
DOI: 10.4995/lyt.2018.9108
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/lyt.2018.9108
Type: Reseña

References

CAMPS (1994). Projectes de llengua entre la teoria i la pràctica. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 2, 70-20.

FONTICH, X. (2016). L1 Grammar Instruction and Writing: Metalinguistic Activity as a Teaching and Research Focus', Language and Linguistics Compass 10(5), 238-54. https://doi.org/10.1111/lnc3.12184

FONTICH, X., CAMPS, A. (2014). Towards a rationale for research into grammar teaching in schools.Research Papers in Education,29(5), 598-625. https://doi.org/10.1080/02671522.2013.813579 [+]
CAMPS (1994). Projectes de llengua entre la teoria i la pràctica. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 2, 70-20.

FONTICH, X. (2016). L1 Grammar Instruction and Writing: Metalinguistic Activity as a Teaching and Research Focus', Language and Linguistics Compass 10(5), 238-54. https://doi.org/10.1111/lnc3.12184

FONTICH, X., CAMPS, A. (2014). Towards a rationale for research into grammar teaching in schools.Research Papers in Education,29(5), 598-625. https://doi.org/10.1080/02671522.2013.813579

MERCER, N. (2013). The Social Brain, Language, and Goal-Directed Collective Thinking: A Social Conception of Cognition and Its Implications for Understanding How We Think, Teach, and Learn. Educational Psychologist, 48(3), 148-168. https://doi.org/10.1080/00461520.2013.804394

MILLER, R. (2011). Vygotsky in perspective. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511736582

RIBAS, T., FONTICH, X., GUASCH, O. (eds.). (2014).Grammar at school: Metalinguistic activity in language education. Brusselles: Peter Lang.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record