[EN] This proposal aims to demonstrate the effectiveness of the implementation of
empowerment in the university classroom. Currently, students demand greater
prominence within their own learning. The present methodological ...[+]
[EN] This proposal aims to demonstrate the effectiveness of the implementation of
empowerment in the university classroom. Currently, students demand greater
prominence within their own learning. The present methodological project, is
born from the detection of the need to give voice to the students, obviously from
a very studied perspective, consensual and conducted by the teaching staff, so
that they can make proposals that can be materialized, thus feeling part of their
own educational process. In this case we will expose the use of the
aforementioned methodological tool for the selection of the Reality Baths
activities developed in subjects of the Degree in Conservation and Restoration
of Cultural Assets.
[-]
[ES] Esta propuesta pretende demostrar la eficacia de la implementación del empowerment en el aula universitaria. En la actualidad, el alumnado demanda mayor protagonismo dentro de su propio aprendizaje. El presente proyecto ...[+]
[ES] Esta propuesta pretende demostrar la eficacia de la implementación del empowerment en el aula universitaria. En la actualidad, el alumnado demanda mayor protagonismo dentro de su propio aprendizaje. El presente proyecto metodológico, nace de la detección de la necesidad de dar voz al alumnado, obviamente desde una perspectiva muy estudiada, consensuada y conducida por el profesorado, de modo que puedan realizar propuestas que se puedan llegar a materializar, sintiéndose así parte de su propio proceso educativo. En este caso expondremos el uso de la citada herramienta metodológica para la selección de las actividades y espacios de baños de realidad desarrolladas en asignaturas del Grado en Conservación y Restauración de Bienes Culturales.
[-]
|