- -

ABP: repensando los laboratorios de química

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

ABP: repensando los laboratorios de química

Show full item record

Cañas Cano, M. (2019). ABP: repensando los laboratorios de química. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 17(2):25-39. https://doi.org/10.4995/redu.2019.11667

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/137439

Files in this item

Item Metadata

Title: ABP: repensando los laboratorios de química
Secondary Title: PBL: rethinking chemistry laboratories
Author: Cañas Cano, María
Issued date:
Abstract:
[EN] A Chemistry learning involves theory and practice in the laboratory, we expect to achieve significant learning,however, we do not get this goal. In our university, General Chemistry is based on Problem Based Learning ...[+]


[ES] Enseñar química asocia teoría y práctica en laboratorio, así se esperan aprendizajes significativos, sin embargo, seguimos sin conseguir ese objetivo.  En nuestra universidad, el curso Química General, se basa en ...[+]
Subjects: Self instruction , Practical work , Life skills , Research strategies , Professional training. , Auto-aprendizaje , Laboratorio universitario , Percepción estudiantil , Desarrollo de las habilidades , Competencia profesional.
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2019.11667
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2019.11667
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record