- -

Concepciones epistemológicas y práctica docente. Una revisión

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Concepciones epistemológicas y práctica docente. Una revisión

Show full item record

Barrón Tirado, C. (2015). Concepciones epistemológicas y práctica docente. Una revisión. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 13(1):35-56. https://doi.org/10.4995/redu.2015.6436

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/137700

Files in this item

Item Metadata

Title: Concepciones epistemológicas y práctica docente. Una revisión
Secondary Title: Epistemological conceptions and teaching practices. A review.
Author:
Issued date:
Abstract:
[ES] Los estudios en torno a las concepciones epistemológicas que los docentes ponen en juego en el proceso de enseñanza, han estado ligados a la búsqueda de resultados eficaces en el aprendizaje de los alumnos. Dichos ...[+]


[EN] The  studies  that  have  been  carried  out about    the    epistemological    concepts put  at  stake  by  the  teachers  during  the teaching   process   have   been   linked   to the research of efficiency results ...[+]
Subjects: Epistemology , Teaching practice , Training , Didactical configuration , Epistemología , Práctica docente , Paradigmas , Formación , Currículum , Configuración didáctica
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2015.6436
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2015.6436
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record