- -

A Momentum-First Approach to Teaching Force in High School

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A Momentum-First Approach to Teaching Force in High School

Mostrar el registro completo del ítem

Wannous, J.; Horváth, P. (2020). A Momentum-First Approach to Teaching Force in High School. Editorial Universitat Politècnica de València. 35-42. https://doi.org/10.4995/INN2019.2019.10059

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/153268

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A Momentum-First Approach to Teaching Force in High School
Autor: Wannous, Jarier Horváth, Peter
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] A common conception that students have in mechanics courses is that a force is needed to maintain motion. Our work approaches this problem from a p-prim perspective with a comparison to the historical understanding ...[+]
Palabras clave: Innovation , Teaching Technologies , Documentation , Momentum , Force , Teaching plan , History , P-prims
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490487990
DOI: 10.4995/INN2019.2019.10059
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/INNODOCT/INN2019/paper/view/10059
Título del congreso: INNODOCT 2019
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: Diciembre 16-17,2019
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/SRDA//2020%2FAPVV-14-0070/
Agradecimientos:
This work was supported by the Slovak Research and Development Agency, project Science curriculum 2020 (Grant number APVV-14-0070).
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem