- -

Gamificación en el aula universitaria: una experiencia de “escape room inversa”

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Gamificación en el aula universitaria: una experiencia de “escape room inversa”

Show full item record

Calvo Roselló, V.; López Rodríguez, MI. (2021). Gamificación en el aula universitaria: una experiencia de “escape room inversa”. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 19(1):45-74. https://doi.org/10.4995/redu.2021.15666

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/168761

Files in this item

Item Metadata

Title: Gamificación en el aula universitaria: una experiencia de “escape room inversa”
Secondary Title: University classroom gamification: a “reverse escape room” experience
Author: Calvo Roselló, Vicenta López Rodríguez, Mª Isabel
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Issued date:
Abstract:
[EN] The resource of teaching through games (gamification) has also been extended to teaching at the University, with good results. In this work we present an enriching experience of gamification in the classroom, carried ...[+]


[ES] El recurso de la enseñanza a través del juego (gamificación) se ha ido extendiendo también a la docencia en la Universidad, con buenos resultados. En este trabajo presentamos una enriquecedora experiencia de gamificación ...[+]
Subjects: Gamificación en el aula , Escape room , Enigma , Matemáticas , Estadística , Innovación , Educación superior , Motivación , Classroom gamification , Riddle , Mathematics , Statistics , Innovation , Higher education , Engagement
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2021.15666
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2021.15666
Project ID:
UV-SFPIE/PID20-1352647
Thanks:
Este trabajo ha sido financiado por el Proyecto de Innovación Educativa UV-SFPIE_PID20-1352647 de la Universitat de València. Expresamos nuestro agradecimiento al Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa, y al ...[+]
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record