Resumen:
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[EN] Global health crisis has drastically changed teaching-learning processes at all educational levels. In the Spanish educational system this has meant a shift from face-to-face to remote learning. In the light of this ...[+]
[EN] Global health crisis has drastically changed teaching-learning processes at all educational levels. In the Spanish educational system this has meant a shift from face-to-face to remote learning. In the light of this situation, the learning process needs to develop new activities and roles for students and teachers. Both must acquire new skills that affect concepts and attitudes about the teaching and learning processes, within the framework of traditional training projects. Remote learning implies collaborative work between students and teachers. Teachers need to choose the best methods to achieve the learning objectives, in the framework of the relevant academic profile and characteristics of skills training. In addition, they must take into account the structural and organisational conditions required to perform these activities (remote learning, the use of new technologies, etc.).This paper describes the author’s experience in designing learning methodologies to teach a social science subject, Accounting, on the Business Administration degree at Universitad Politècnica de València, in a lockdown context. First, we describe the methodology designed to adapt the course from face-to-face teaching to online classes. Then, we analyse the main challenges and difficulties that arose. Finally, we present the assessment results and the conclusions obtained from comparing them to outcomes from previous academic years.
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[ES] Como consecuencia de la crisis sanitaria, el sistema universitario español tuvo que modificar
su modalidad de enseñanza de un sistema fundamentalmente presencial a otro remoto,
desarrollado mediante la utilización ...[+]
[ES] Como consecuencia de la crisis sanitaria, el sistema universitario español tuvo que modificar
su modalidad de enseñanza de un sistema fundamentalmente presencial a otro remoto,
desarrollado mediante la utilización intensiva de las tecnologías de la información y
comunicación (TIC). En esta nueva situación, tanto profesores como alumnos, en un trabajo
colaborativo, tuvieron que adoptar nuevos roles y habilidades en el proceso de enseñanza-aprendizaje, pero en el marco de los proyectos tradicionales de formación. Los docentes
debieron elegir las metodologías más adecuadas para alcanzar los objetivos de aprendizaje, en el contexto del perfil académico, las habilidades profesionales y las condiciones
estructurales y organizativas para desarrollar estas actividades (aprendizaje remoto, uso de
las TIC, etc).
Este trabajo describe la experiencia del autor en el diseño de metodologías de aprendizaje
en la docencia de una ciencia social, contabilidad, en el Grado de ADE de la Universitat
Politècnica de València, en la situación de confinamiento. Se describe la metodología
diseñada para adaptar la asignatura de una docencia presencial a una remota, analizando
los principales retos y dificultades encontradas. Finalmente, se presenta la evaluación de los
resultados y las conclusiones obtenidas a partir de su comparación con los resultados de
cursos académicos previos.
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