- -

Game-based learning to promote student engagement: an escape room on databases

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Game-based learning to promote student engagement: an escape room on databases

Mostrar el registro completo del ítem

Cerverón-Lleó, V.; De Ves Cuenca, E. (2022). Game-based learning to promote student engagement: an escape room on databases. En 8th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'22). Editorial Universitat Politècnica de València. 1145-1152. https://doi.org/10.4995/HEAd22.2022.14422

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/191990

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Game-based learning to promote student engagement: an escape room on databases
Autor: Cerverón-Lleó, Vicente de Ves Cuenca, Esther
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The use of game dynamics in the academic environment has proven to be highly motivating for students. This paper focuses on an Escape Room game developed in a database subject to cover several objectives: to integrate ...[+]
Palabras clave: Gamification , Student motivation , Database teaching , New teaching experiences
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788413960036
Fuente:
8th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'22). (issn: 2603-5871 )
DOI: 10.4995/HEAd22.2022.14422
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd22/paper/view/14422
Título del congreso: Eighth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, España
Fecha congreso: Junio 14-17, 2022
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UV//UV-SFPIE_PID1642016
Agradecimientos:
This work has been possible thanks to the help granted by the Universitat de València (Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa) in the context of the project UV-SFPIE_PID1642016.
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem