REDU. Revista de Docencia Universitaria - Vol 22, No 1 (2024)
Tabla de contenidos
Artículos
Percepciones de los formadores de profesorado universitario sobre la enseñanza de la reflexión
Los grados de Geografía en las universidades españolas ante un futuro con condicionantes heredados no resueltos
Clases dentro de las clases: Innovación docente para el alumnado del Máster en Formación del Profesorado de matemáticas
Las prácticas curriculares como factor de mejora de las competencias para el empleo
Desarrollo emocional y formación inicial docente: aproximación al trabajo de las emociones desde la docencia universitaria
La utilidad metodológica de Wooclap: un estudio sobre la motivación y participación estudiantil universitaria
Implicarse en el aprendizaje a través de la personalización. La perspectiva del alumnado de formación inicial del profesorado
Perfil emprendedor en estudiantes universitarios de modalidad a distancia. Actitud hacia el emprendimiento y competencias emprendedoras como variables predictoras de la intención emprendedora
Introducción del Aprendizaje Basado en Proyectos en el proceso de práctica profesional de la carrera de Trabajo Social
[EN] The current requirements of the professional training show a change in the process of teaching-learning and the need to have methodological tools in accordance to the 21st century skills. Within the constructivist ...
Rubio Hernández, Francisco José; Lisbona Bañuelos, Ana María; Bernabé Castaño, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] The assessment of the entrepreneurial intentions and skills of distance learning students has not been given much consideration, so the GUESSS questionnaire was applied to 2458 students at the National University of ...
Ginesta Fontserè, Anna; Rochera Villach, Maria José; Colomina Álvarez, Rosa; Remesal Ortiz, Ana(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] Training competent learners capable of acting in complex situations is a challenge of current university teaching. In response to this challenge, teaching methodologies that promote more active learners engagement ...
[EN] Currently, there is scientific evidence that the use of technological tools increases the motivation of students before the task to be developed, showing greater interest in them. Therefore, this study is based on the ...
Martín García, María Inés; García-Perales, Ramón; Palomares-Ruiz, Ascensión; Cebrián-Martínez, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] Teachers are professional experts in continuous evolution. Therefore, it is crucial to evaluate their preparation from the beginning of their professional career, which is why the analysis of their initial training ...