- -

The impact of using formative assessment in introductory programming on teaching and learning

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The impact of using formative assessment in introductory programming on teaching and learning

Mostrar el registro completo del ítem

Thangaraj, J.; Ward, M.; O'riordan, F. (2024). The impact of using formative assessment in introductory programming on teaching and learning. Editorial Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17104

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206656

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The impact of using formative assessment in introductory programming on teaching and learning
Autor: Thangaraj, Jagadeeswaran Ward, Monica O'Riordan, Fiona
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This study offers an efficient formative assessment strategy that may be used to encourage learning and improve students programming comprehension. In addition to traditional teaching sessions, the strategy offers a ...[+]
Palabras clave: Assessment and feedback , Computer programming , Formative assessment , Introductory programming , Learning method , Novice students
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413962009
Fuente:
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24).
DOI: 10.4995/HEAd24.2024.17104
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd24/paper/view/17104
Título del congreso: Tenth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, España
Fecha congreso: Junio 18-21, 2024
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem