- -

Estudiantes hoy, entre Facebook, Google y Metacognición. Ideas para innovar en la Educación Superior

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Estudiantes hoy, entre Facebook, Google y Metacognición. Ideas para innovar en la Educación Superior

Show full item record

Elisondo, R.; De La Barrera, ML.; Rigo, DY.; Kowszyk, DI.; Fagotti Kucharski, E.; Ricetti, A.; Siracusa, M. (2016). Estudiantes hoy, entre Facebook, Google y Metacognición. Ideas para innovar en la Educación Superior. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 14(1):225-244. doi:10.4995/redu.2016.5800.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/70323

Files in this item

Item Metadata

Title: Estudiantes hoy, entre Facebook, Google y Metacognición. Ideas para innovar en la Educación Superior
Secondary Title: Students today, between Facebook, Google and Metacognition. Ideas to innovate in Higher Education
Author:
Issued date:
Abstract:
[ES] En los estudios superiores, al igual que en los demás contextos educativos, no basta con adquirir una serie de conocimientos, es indispensable reflexionar sobre los propios procesos cognitivos para tomar decisiones ...[+]


[ES] In college, as in other educational contexts, not enough to acquire a body of knowledge, it is essential to think about the cognitive processes to make independent and informed decisions regarding learning. Learning ...[+]
Subjects: Metacognition , Emotions , Learning patterns , Virtuality , Teaching , External regulation , Academic contexts , Innovation , Metacognición , Emociones , Patrones de aprendizaje , Virtualidad , Enseñanza , Regulación externa , Contextos académicos , Innovación
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2016.5800
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2016.5800
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record