- -

Mentoring program for students newly enrolled in an Engineering Degree

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Mentoring program for students newly enrolled in an Engineering Degree

Mostrar el registro completo del ítem

Peña-Martín, JP.; González-Parada, E.; García-Berdonés, C.; Pérez-Rodríguez, EJ. (2016). Mentoring program for students newly enrolled in an Engineering Degree. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 3(2):30-48. https://doi.org/10.4995/muse.2016.4609

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/76933

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Mentoring program for students newly enrolled in an Engineering Degree
Autor: Peña-Martín, Juan Pedro González-Parada, Eva García-Berdonés, Carmen Pérez-Rodríguez, Eduardo Javier
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This work presents a mentoring program for first year engineering students in the Telecommunications Engineering College (ETSIT) at the University of Malaga (UMA). Actors involved in the program are professors from ...[+]
Palabras clave: Advising program , Mentoring Program , European Higher Education Area , Engineering Degree , Peer mentoring
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. (eissn: 2341-2593 )
DOI: 10.4995/muse.2016.4609
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/muse.2016.4609
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UMA//PIE13-046/
Agradecimientos:
To all those who have been mentors of the PAT, teachers and students, and the contributor staff, for their dedication and enthusiasm. This project was partially funded by the University of Malaga through the Educational ...[+]
Tipo: Artículo

References

Valverde, A., García, E. y Romero, S. (2001). Desarrollo de un sistema de alumnos mentores en la Universidad de Sevilla. Aportación al Simposio de investigación sobre educación universitaria, X Congreso Nacional de Modelos de Investigación Educativa. Revista de Investigación Educativa 19(2), 626-627.

Zabalza, M. (2013). Ser docente es más que ser ense-ante. Revista de Docencia Universitaria 11(2), 11-13.

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem