- -

La enseñanza problematizada de la física cuántica en el bachillerato y en los cursos introductorios de física

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La enseñanza problematizada de la física cuántica en el bachillerato y en los cursos introductorios de física

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Savall Alemany, Francisco es_ES
dc.contributor.author Domènech Blanco, Josep Lluís es_ES
dc.contributor.author Martínez Torregrosa, Joaquín es_ES
dc.contributor.author Rey Cubero, Alexandra es_ES
dc.contributor.author Rosa Cintas, Sergio es_ES
dc.date.accessioned 2017-04-20T10:17:15Z
dc.date.available 2017-04-20T10:17:15Z
dc.date.issued 2016-01-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/79854
dc.description.abstract [EN] The e ectiveness of the problem based teaching on the science learning has been highlighted by the didacticresearch. This teaching model is characterized by organizing the units around problems and by proposinga research plan to nd a solution which requires concepts and models to be introduced in a functional way,as possible solutions to the problem. In this article we present a problem based unit for teaching quantumphysics in introductory physics courses and we analyze in detail the teaching strategy that we follow tobuild a model to explain the emission and absorption of radiation es_ES
dc.description.abstract [ES] La investigación didáctica ha destacado el papel de la enseñanza problematizada en el aprendizaje de las ciencias. Este modelo de enseñanza se caracteriza por organizar las unidades en torno a problemas y proponer un plan de investigación para avanzar en su solución que exige que los conceptos y modelos sean introducidos de manera funcional, como posibles soluciones al problema planteado. En este artículo presentamos una unidad problematizada para la enseñanza de la física cuántica en los cursos introductorios de física, analizando con detalle la estrategia seguida para construir un modelo que explique la emisión y absorción de radiación. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Modelling in Science Education and Learning
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Enseñanza problematizada es_ES
dc.subject Física cuántica es_ES
dc.subject Fotón es_ES
dc.subject Espectros es_ES
dc.subject Modelo es_ES
dc.subject Problem based teaching es_ES
dc.subject Quantum physics es_ES
dc.subject Photon es_ES
dc.subject Spectra es_ES
dc.subject Model es_ES
dc.title La enseñanza problematizada de la física cuántica en el bachillerato y en los cursos introductorios de física es_ES
dc.title.alternative A guided problem solving approach forteaching quantum physics in secondaryschool and physics introductory courses es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2017-04-20T09:07:30Z
dc.identifier.doi 10.4995/msel.2017.6675
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Savall Alemany, F.; Domènech Blanco, JL.; Martínez Torregrosa, J.; Rey Cubero, A.; Rosa Cintas, S. (2016). La enseñanza problematizada de la física cuántica en el bachillerato y en los cursos introductorios de física. Modelling in Science Education and Learning. 10(1):199-220. doi:10.4995/msel.2017.6675. es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/msel.2017.6675 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 199 es_ES
dc.description.upvformatpfin 220 es_ES
dc.type.version info:eu repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 10
dc.description.issue 1
dc.identifier.eissn 1988-3145


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record